Gå til innhold

Noen som fikk barn i 2006?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i jan 2006. Lurer på hvordan andre opplever å få en til med dette mellomrommet , som forøvrig er helt supert for vår del men kunne kanskje tenkt meg at de var litt tettere for barnas del, men det er jo ikke alltid like lett å planlegge:)det har blitt noen uforutsette små spark i magen men det er vel ikke så farlig . Regner med at babyen ligger trygt inni livmoren..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138330730-noen-som-fikk-barn-i-2006/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk mars 2006, og det er jo perfekt aldersforskjell. Datteren min har en kusine med samme aldersforskjell, 3 år. Og i starten var hun veldig opptatt av å være med på bleieskift, og sånt. Så da datteren min var rundt året, syntes kusinen at det var ikke så gøy å være med henne. Men nå er de fem og to år, og leker sammen hele tiden. Det har nok mye med at datteren min prater veldig bra, og de kan kommunisere og leke. Så det er bare positivt med en liten hjelper, i stedet for to "babyer".

Vi har begynt med bleieavvenning, og sutta går nok i løpet av høsten. Da skal den til Kaptein Sabeltann. Så da får vi en baby, og en jente til å hjelpe oss med å hente bleier....Og senere når de er eldre, er ikke tre år så stor forskjell...

Snart 11 uker på vei...tvi tvi for at det går bra!!!!!!!!

Annonse

Har dere fortalt barna om det forestående tillegget i familien...Jeg må innrømme jeg har spurt datteren min om hun vil bli storesøster...Og da svarte hun ja....og at ble det en lillebror, skulle han hete Felix ...og en lillesøster skulle hete Sandra...

hehe jeg tror ikke navnevalgene blir etterhørt...men hun virker motivert..11+1....Skal snart på en ekstra ultralyd i uke 12-13, slik at vi vet at alt går bra denne gangen....Og da går jeg ut til hele verden og sier...Smelt på tjukka, gitt!

Juni 2006 her. Tror det er fin aldersforskjell. Dessverre klarer jeg nok ikke få henne bleiefri før nestemann kommer, ser det ut som. Menmen!

Har selvfølgelig fortalt det til jenta vår, og hun forteller entusiastisk om "lille bebien inni magen til mamma. Lillesøster!" Hun har tydleligvis bestemt seg for hva det blir :) For oss er det nøyaktig det samme!

Takk for svar! Ja det er jo en super alderforskjell med tanke på at den eldste er nærmest bleiefri, kan hjelpe til, er mer selvstendig,kan utrykke seg og synes det er stor stas å skulle bli storesøster. Min sier selv at hun skal bli storesøster og magen vokser men nå er det bare en liten rar baby inni der som skal bli stor og da kommer den ut av tissen på sykehuset:) he he så søt.Hun sier hun skal hjelpe å vaske babyen, holde "henne" og at de skal sove på samme rom:) Min datter på 2,5 har sluttet med bleieen nå, sliter bare litt med å bæsje på do, men regner med at det har ordnet seg innen babyen kommer. Hun er utrolig flink å snakke og er motorisk kommet langt så jeg har en stor 2 åring (på snart 1 meter!)og det er veldig mange fordeler. Det blir nok lettere for oss voksne også, kontra å ha en på 1 år og er mer krevende på mange måter. Kroppen trenger faktisk 2 år på å komme/heale seg etter en graviditet/fødsel.

Det som jeg mente og tror er fordelen ved å de ennå tettere er kanskje at de da ville lekt mer sammen og avlastet foreldre ved å bruke mye tid på hverandre. Men er glad for aldersforskjellen-tro meg:)

jepp.. fikk ei datter i des 06.. skulle egentlig hatt termin i beg av juli nå, men måtte ta d vekk pga akrani så d va ganske tungt.. så glede meg masse te 27 feb. tror d e en bra aldersforskjell på de... håpe de får masse glede av hverandre etterhvert....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...