Pregnentos Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Det er sikkert 30 grader her. Air Condition er det ikke her hvor jeg sitter pga dette er ikke brukt til kontor før. Er sikkert 30 grader, hvertfall. Igår kom jeg hjem med hodeverk og null energi til dattera mi. Var og ga beskjed igår, men er så mange på ferie.. Fikk en vifte da som hjelper litt. Sitter å lurer på om jeg skal gå hjem på egenmeld eller ringe legen for sykemeld, eller kanskje bare bruke ferie/avspassering? Brukte avspassering igår 1,5t da..Vil ikke virke som jeg ikke gidder være her pga fint vær heller.
Trollkatt Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Ifølge Arbeidstilsynet skal det ikke være mer enn 26 grader på jobb, så du kan antagelig dra hjem med rettighetene på din side. Men dobbeltsjekk for sikkerhets skyld
*Urolig* Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Å sitte på et kontor i over 30 grader er ikke bra! Jeg ville, som trollkatt, gått hjem, men skjekka opp i det først
Pregnentos Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2008 Fant dette på arbeidstilsynets sider: Det kan være svært ubehagelig når det er for varmt eller for kaldt på arbeidsplassen. Lov eller forskrifter inneholder ingen faste temperaturgrenser, men Arbeidstilsynet anbefaler at temperaturen holdes under 22°C ved fysisk lett innearbeid i perioder med oppvarmingsbehov. Temperatur under 19° eller over 26° skal unngås. Du kan ikke gå hjem Kortvarig varme- eller kuldebelastning på grunn av tekniske problemer eller ekstrem værsituasjon kan gjøre arbeidet vanskelig eller umulig. Du har likevel ikke rett til å gå hjem. Dersom du ønsker pauser, forskjøvet arbeidstid, eller eventuelt å avbryte arbeidet, er det noe som må avtales med arbeidsgiveren. Improviserte løsninger for å oppnå varme eller kjøling kan hjelpe noe, f.eks. bruk av vifte på varme dager. Konsekvenser av varme og kulde Riktig temperatur er i alles interesse. Du blir ikke bare plaget, men også mindre effektiv når det er for varmt eller for kaldt.
Nupsi Mcnugget Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Hvis det er noen trøst så er du ikke alene om å måtte arbeide i 30 varmegrader. Jobber på en gammel Jotun fabrikk i pakkeanlegget nå som jeg er gravid, og har fått vifte og de må bare godta at ting tar tid i varmen. I tillegg har vi antiflammende arbeidstøy og må gå med jakke, bukse og vernesko inne i 30 varmegrader og jobbe. Jeg jobber litt avsides og min formann sier ikke noe når jeg jobber uten jakke, men er egentlig ikke lov men han og skjønner at jeg hadde dånet hvis jeg ikke kunne sittet der nede uten den dumme jakka. Føler med deg og er frustrert i varmen jeg og, men vi får trøste oss med at det blir noe kjøligere og meldt regn fra torsdag av. Lykke til og ha en fin varm arbeidsdag!
mamarama og lille banan Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 jeg hadde samme problemet på jobb. der kunne det bli lang over 30 grader, målte opp i 40 grader på det verste, og dette var i en storkiosk! air condition-anlegget fungerte ikke, og jeg fikk nok til slutt. holdt jo på å besvime til tider, og var i dårlig form og hadde ødemer i føttene når jeg kom hjem. jeg gikk til legen og fikk sykmelding, og søkte om svangerskapspenger. ingen mer jobbing på meg er veldig lettet! er 27+6 på vei, og det begynner å være tungt å bære på magen, så det er godt å slippe.
Reiki 73 Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Få deg sykemelding! En tåler mindre varme når en er gravid, å det er viktig og tenke på helsa di nå som du skal bli mamma igjen. Jeg følte og det samme som deg, men heldigvis var mine arbeidskolleger forståelsefulle :-) Vi har nå 35 grader på jobb med høy luftfuktighet, og 30 grader ute i skyggen. Jeg sitter inne foran en vifte i stua til sola har gått ned.Og dysjer en del i kaldt vann. Klarer nesten ingenting, men er vanligvis en aktiv person. er 34 uker. Blir svimmel og kvalm i varmen, hadde jeg orket skulle jeg danset regndansen :-) Drit i hva andre tenker om deg. Lytt til kroppen.
Pregnentos Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. juli 2008 Tror jeg ringer legen imorgen. Ringte idag, men la på og gikk heller hjem på avspassering.. Dumme meg!
mamarama og lille banan Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 gjør det du! ikke ha dårlig samvittighet
tøttomedguttimagen*PÅ OVERTID* Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 kjenner til problemet! jobber i blomsterbutikk som er et stort drivhus, målte 38 grader der idag og det var under der vi har tak persienner! Jeg er heldigvis 50 % sykemeldt og takk gud for det, jobber 8 til 12 (og 7 til 11) så går hjem før den værste varmen begynner... men uheldigvis har eg kveldsvakter og 15 til 20.30. da blir det ikkje gjort så masse. sitter mest på kontoret foran viften og drikker vann!!!! Så eg ville sykemeldt meg, i såfall bare 50 %, Ingenting å ha dårlig samvittighetfor! viktigste er babyen din:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå