megc Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Mannen min har en sønn han ikke treffer sammen med en annen. Den dama har et navn som jeg liker godt... Marie... Hvordan ville dere stilt dere til noe slikt?? Det er irriterende! Har vært innom Maria, men synes ikke det er like fint egentlig.... Har bare såvidt snakka om navnet, jeg vet han synes det er pent, men det er vel noe annet å kalle datra si det samme som eksen...?
Vannmann35 Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Spørsmålet er vel hva mannen din føler omkring det. Dersom han ikke får treffe sønnen sin, så ville jeg jo anta at han har en del vonde følelser for denne dama, og kanskje ikke vil bli mint på henne hele tiden via datteren? Jeg personlig hadde uansett ikke villet kalle barnet opp etter hverken hans eller min eks - det hadde føltes rart, og veldig pinlig dersom vi plutselig skulle møte på hverandre...
prysseluskan Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg ville ikke brukt navnet til en eks, verken min eller hans. Og hvis mannen din ikke møter sønnen sin er vel ikke forholdet til denne Marie det aller beste? Det blir litt vel spesielt synes jeg.
sonne Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Spørs hvor godt du liker navnet og om du har noen andre alternativer som du liker like godt. Marie er jo et ganske vanlig navn og hvis han ikke har noen kontakt med henne synes jeg ikke det gjør noe. Men både du og han må jo føle deg komfortable med det..
Frustrert76 Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 hei.vi har også et navn på datra vår som er d samme som en eks han ikke har kontakt m.vi valgte d navnet for å oppkalle.så jeg vil kalle d tilfeldigheter. liker dere navnet begge og syns d er fint,så er d jo greit. j liker også marie godt,det er et fint navn.selvfølgelig er sånt irriterende,men så kan en vel ikke alltid tenke på og bry seg om alt.
Molla-67 Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 En ting er å like navnet til mannens eks.... men når han har barn med denne eksen blir det noe snålt... denne gutten vil få en søster med det samme navnet som sin mor..... VELDIG snålt.... det kan jo hende at mannen din vil få kontakt med sønnen sin på et senere tidspunkt eller at disse to barna vil få kontakt en eller annene gang... tenkt på det??? Nei, det er så mange nydelige navn her i verden at jeg ville funnet et annet navn med mindre det er oppkalling etter din høyt elsked bestemor eller noe lignende... jeg hadde også mange favoritter da vi skulle finne navn til min sønn men som var "opptatt".... da ble det naturlig å finne noe annet og det tror jeg gjelder i dette tilfellet !!!!
Frustrert76 Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Enig m deg Molla-67:). men når oppkalling stiller d seg jo annerledes med en gang. i dette tilfelle ville j valgt et annet navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå