Gå til innhold

åhhhh så vondt i hode:(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi to. Den siste uka har jeg hatt forferdelig hodepine, spesielt om kveldene. Det kjennes egentlig ut som spenningshodepine, kanskje pga voksende mage og annen belastning på ryggsøylen? Noen som vet? Er selvfølgelig redd for svangerskapsforgiftning, men har ingen andre symptomer.

takker for tips og råd...drikker masse vann(spesielt når det er så varmt) ,hjelper litt.

men godt å vite at jeg ikke er alene om det . skulle ønske vi alle kunne slippe:)

legen min, uteluket svangerskapsforgifting hos meg. det er jo mye som skjer i kroppen så at vi ikke er helt rask og frisk er ikke så rart.

jeg har veldig lite energi... håper lille jenta mi har masse og har det helt topp:)

Jeg har også slitt med hodepine. Sitter fremme i pannen. For min del har jeg funnet ut at det hjelper å kutte ut sukker og mat med sukker i. Vet ikke hvorfor, bare merket det tilfeldig. Ble verre av å spise godteri. Nå har jeg holdt meg unna sukkerholdig mat så godt jeg kan, og har ikke hatt vondt i hode på en uke. Var hos legen i dag, og urinprøven var helt fin:-)

Til vanlig har jeg vært plaget mye med migrene, og da hjelper der å kutte ned på sukkeret, spise sunt og regelmessig pga blodsukkeret har mye å si. Da jeg ble gravid forsvant migrenen, mn ble erstattet med grusom spenningshodepine... Det er viktig å drikke mye vann, men jeg begynte faktisk med fysioterapi, fordi jeg hadde konstant vondt, og var stiiv i skuldre, nakke og hodemuskler. Var så deilig, og følte meg så mye lettere etterpå!

Så, unn deg litt massasje på spa el prøv fysio ;)

Annonse

Hei!

Jeg har hatt hodepine konstant siden jeg ble gravid. Har slitt med migrene tidligere også. for tre uker siden tok jeg triggerpunktbehandling på colosseum spa (en slags akupunktur-massasje), og på nytt for en uke siden. jeg har ikke hatt hodepine etter det! kan hjelpe...

Hei.

Har innimellom hodepine, men å drikke Farris el. tilsvarende hjelper oftest. Dersom det er spenningshodepine anbefaler eg å begynne med litt enkle avspenningsøvelse/yoga-øvelser for gravide. Fant nokre fine enkle yoga-øvelser for gravide på denne nettsida her - hjelper også mot ein god del andre plager (og forebygger) - har så langt hatt svært gode erfaringar.

http://www.yogakurs.no/yogaforgravide.html

Programmet har også fine bilder som gjer øvingane lettare å få til før ein lærer dei utanat.

Dersom ikkje noko av dette hjelper kan kanskje akupunktur hjelpa - det er behandling som er fri for bivirkninger for babyen og som er dokumentert virksom mot smerter, men gå til nokon som er medlem av NAFO (Norsk Akupunkturforening), så veit du at dei har meir enn eit par små helgekurs - har då minimum 3 års utdannelse.

God bedring og lykke til :-)

Hadde vondt i hodet i 6 uker i strekk! Trodde jeg skulle bli sprø! Prøvde drikke vann, fysoterapi, akkupunktur men det hjalp ikke. Det som hjalp var kiropraktor... Da slapp hodepinen etter 2 behandlinger. Nå har jeg hatt en uke helt uten hodepine :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...