Gå til innhold

dere med hjerte barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

mitt barn ble opperert for hull i hjertet 4 mnd gammel, lurte på om det var noen flere? det jeg nemlig lurer på er, hun er nå 1 1/2 år, skal arret plastres? jeg har for det meste gjort det, har glemt det noen ganger, men syns vi fikk beskjed om at det skulle plastres det første året. da ble det penest. og nå skal vi til syden om 14 dager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har et hjertebarn som ble operert 1 uke gammel. At arret skal plastres har jeg ikke hørrt noe om...Lengene på sykehuset tok av plasteret 2 dager etter operasjonen, det trengte luft for å gro finest sa de. Ingen så sa noe om at det trengtes å plastres i ettertid. Han er nå 2 år. Å arret er kjempe fint.

Skrevet

ok,er ganske sikker på at de sa den første sommeren, nå ble jeg litt usikker her, får ringe sykehuset, alt brs med gutten din nå? m bare få spørre deg om en ting, når han blir svett, blir han våt i håret og? syns hun blir så fort våt og klam.

Skrevet

Ok, kan være noe i det at arret blir finere uten sol. Ikke vet jeg..ingen som sa noe til meg i alle fall. Men ring å snakk med de om du er usikker :)

Gutten min hadde en hjertefeil som heter transposisjon,å alt er helt fint med hjertet nå. Han blir fortere trett enn andre unger da, men det merker vi ikke så mye til for han har også cp så da orker han ikke så mye så andre unger likevel..

Alt fint med jenta de da?

Skrevet

Heihei...

Jeg er selv hjerte barn og har aldri hatt noe over arret, bare de første dagene etter operasjonen! Det er nå over 10 år siden jeg opererte sist og arret er kjempe fint. Har både badet og vært i sola:D:D

Skrevet

Har også et hjertebarn som er operert for vsd. Har aldri fått beskjed om at arret skulle plastres. Vet at de bruker sånn hvit tape på voksne folk som tar kosmetiske opr osv, for da skal visst arret bli finere. Men har aldri hørt noe om dette i forbindelse med hjerteopr hennes

Skrevet

alt brs med jent vår... min mann og husker at de sa at det skulle plastres, ville no bare høre med noen andre og, men det kommer til å bli veldig stress, for plasteret løsner hele tiden, pluss at det burde jo vært solfaktor uten på der igjen... men da er det ikke krise om jeg ikke plastrer hele tiden. arr pleier jo å bli svakere og finere med sol. vi skal no snart ut å reise det blir deilig...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei:-) sønnen min ble født med transposisjon og ble operert 7 dager gammel. Nå er han 4 mnd. Arret hans hadde problemer med å gro fordi de ikke fikk sydd ham sammen før ti dager etter operasjonen pga ødem i kroppen. Men nå er det ganske greit. Vi har ikke fått beskjed om å plastre, men siden det ikke finnes pigmenter i arret som beskytter mot solforbrenning så kommer jeg til å bruke solblokk eller høy solfaktor på arret(det er jo anbefalt med solfaktor på babyer uansett da :-D). Ihvertfall til arret blir fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...