♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Hei jenter:O) Vet det er flere av dere som har gjennomført dette i stedet for ordinær ivf/icsi behandling med nedregulering på spray. Vurderer selv dette ved neste forsøk,men skulle gjerne hatt greie på noen detaljer før valget blir tatt. 1.) Når i syklus starter man på sprøyter? 2.) Hvilken erfaring har dere med antall egg og kvalitet med denne metoden kontra forsøk med nedregulering? Håper noen har tid å svare i det gode sommerværet. Driver nemlig og sømfarer kalenderen,i full planlegging for neste runde. Sommerklem fra
Chaiemae Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har startet på sprøyter på dag to på kort protokoll. Får lite egg uansett om jeg har lang eller kort og kvaliteten har vært den samme.
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Hei Vilsågjerne ! Godt å høre at du snart er i gang igjen. Hadde kort regime på min tredje icsi i mai/juni. Begynte på sprøyter på dag 2, fra dag 6 så gikk jeg på bremsesprøyter i tillegg( orgalutran eller cetrotide) Totalt hadde jeg 11 dager på Menopur, en dag lenger enn på vanlig forsøk bare. Fikk ut 11 egg, hvorav 9 var modne og 7 ble befruktet. Fikk satt inn 2 stk firedelte og fikk 4 stk firedelte på frys. Kvaliteten var visst det beste jeg hadde hatt. ( 1 icsi= 13 egg, 1 inn og 7 på frys) (2 icsi= 8 egg, kun ett befruktet og satt tilbake) Antall egg ser derfor ut til å være ganske likt uavhengig av type regime, men kvaliteten var faktisk bedre hos meg. Lykke til snuppa. Skal igang med fryseforsøk om en uke, så får vi se om hellet snur snart. Kan melde meg på VM i negative graviditestester tror jeg :-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. juli 2008 Tusen takk for svar Chaiemae og Christiane ) Jeg tror nok jeg vil prøve denne varianten neste gang. Uansett så fryder jo forandring i dette gamet! Vm i negative tester ville desverre fått alt for mange godt kvalifiserte deltagere her inne.Håper virkelig trenden vil snu snart. Lykke til med forsøket du er midt i Chaiemae,og jeg krysser fingrene for ditt kommende fryseforsøk Christiane ! Klem fra
Ann-ch. Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hei Vilsågjerne. Er nok litt forskjell fra hvor du hører til for når man starter med sprøyter,men det vanlige er på dag 2. Min erfaring er at antallet har blitt det samme som ved nedregulering men kvaliteten har blitt bedre. Mulig det har med at jeg byttet til Menopur fra Puregon,men positivt har det vært iallefall. Etter 6 uttak fikk jeg endelig egg på frys:-) Håper virkelig det går deres vei nå Vilsågjerne. Lykke til! Klem
LilleVackreAnna Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Kan bare svare ut fra at jeg kun har vært gjennom kort regime, så har ikke noe å sammenligne med. Men på Medicus, hvor vi var, sa de at det ble i gjennomsnitt ett egg mindre ved kort regime enn full nedregulering, men til gjengjeld var kvaliteten bedre, som de andre her sier. Så jeg trur dette avhenger like mye av hvordan vi reagerer på stimulering, og hva slags egg vi har i utgangspunktet. Hos oss var det bare mannen de fant problemer hos, så vi fikk beskjed om at det var veldig gode sjanser for å få mange og bra egg hos meg. Det ble det også, 8 på første forsøk, og 14 på andre. Er nå gravid i uke 28, og har i tillegg 6 befrukta egg "i fryseren"! Ønsker deg lykke til!!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2008 Tusen takk for svar jenter ). Mange som har gode opplevelser med kort varianten ser det ut til. Jeg er også i det private,så det å få denne varianten er ikke noe problem.Kan ikke påstå at sprayen vil bli savnet ). Jeg håper det er deres tur til å lykkes til høsten Ann-ch. Slik at dere lykkes med søsken til gullgutten ). Du lille vakre Anna er jo snart i mål. Ikke lenge til fødsel nå. Spennende ! Klem fra
hannetroll Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Hei, Ser du har fått mange svar, men vil bare melde meg på i rekken av dem som har gode erfaringer med kort regime. Deilig å slippe bivirkningene av sprayen som jeg skjønner mange sliter med. Var gjennom behandling ved Volvat i mai/juni, og det ble full klaff ved første forsøk! Går nå over i min 10. uke som gravid. Fikk 15 fine egg, 9 befruktet og ett som hadde delt seg perfekt for innsetting etter tre dager. Grunnen til at de andre ikke delte seg riktig hadde trolig med sædkvalitet å gjøre mente de. Lykke lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå