Gå til innhold

Tannpuss en kamp - 10 mnd gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det slik? Vi har gjort alt for å prøve å gjøre det hele til en lek, latt han leke med tannbørsten og styre litt med den selv, men for at vi skal få pusset må vi holde han fast rett og slett. Synes det er helt forferdelig, men synes de må bli pusset. Han har fått 6 tenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å ha han på armen og la han se seg selv i speilet mens dere pusser? Vi slet også med å få pusset tennene på mini, men etter at han fikk se seg i speilet har det blitt skikkelig stas, og vi kan stå der og pusse og kose oss leeenge...

Skrevet

Hadde samme problem her i gården. Vi måtte også holde arvingen fast for å pusse tennene. Men tennene måtte jo pusses..

Vi kjøpte elektrisk tannbørste og det viste seg å være stor stas. Tannpussen gikk som en drøm!!!

Skrevet

Elekstiks tannbørste er somregel en vinner ja. Men anbefaller også å kjøpe en tannkrem som er veldig mild på smak fra apoteket. De selger en som det står at smaker appelsin/vanilje og der er mye snillere mot babyen en de man kjøper på butikken. Test det og se... :-) Den er beregnet for babyer!

Skrevet

Tusen takk. skal først teste ut en annen tannkrem, så blir elektrisk tannbørste neste :) Har forsøkt å pusse foran speilet. Fungerte ei stund, men så var det ikke stas mer. Har også forsøkt å få han til å høre på lyden som kommer av tannbørsten mot tennene. Var spennende ei stund det og. Nå skal vi prøve noe nytt.

Skrevet

Har du prøvd å la han holde på med børsten selv?

Gutten min på snart 9mnd har to små tenner nede og elsker å pusse tennene. Jeg hjelper han litt først, deretter får han pusse selv.

Han koser seg med tannbørsten og blir sint hvis jeg tar den fra han.

Vi får bare håpe det varer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...