Sara 79 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Vi lurer på å reise med våre to små barn, 1 og 3 år, men er usikre på hvor vi skal til. Vi har reist veldig lite,så trenger litt tips. Så;hvor reiste dere?Hvilket hotell kan dere anbefale?Hvorfor likte dere dere så godt der?Og hvordan var prisnivået?Vi planlegger å reise bort i 2 uker, så lurer på hvor mye vi må beregne til det.Hvor mye brukte dere?
Poteto Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 vi var på mallorca på cala dor, kjempe fine plass for småbarnsfamilier positiv: rolige plass, kjempe rent, store fine rom. billigt hotell ( es sivinar), matbutikker med godt utvalg (spar butikk), kjempe god mat å kjekke å flinke folk på resturanter i nærheten neg:mangen "sjapper", spania er generelt litt dyrt viss en skal spise ute, men var verdt pengene, (maten var knall god) var litt langt til stranda, men var mangen hotell i nærheten.. brukte ca 10 000 på en uke, men da sløste vi masse.. turen kostet ca 12 000.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg synes Tenerife var perfekt! Så godt tilrettlagt for småbarn og rent og fint over alt. nydelig natur og strender og bra shopping.
ula ;o) og gutta Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Vi var på Alcudia, Mallorca i mai. Veldig barnevennlig!! Vi storkoste oss både på hotellområdet (Viva Blue) og på stranda. Kan absolutt anbefales:o)
Etaner Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Å da vil jeg også si Mallorca. Vi var der når gutta var 4mnd og 3 år. Kort flyreise, barnevennlig og plenty av syden (-: Vi var i Alcudia, tror hotellet het Viva Tropic ?. Vi betalte vel ca 13000,- for en uke, tror ikke det er såå mye mer for 2 uker. Vi brukte max 10000,- i lommepenger, da var vi ute å spiste hver dag:-)
MathildeC Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Vi var også på Cala D'Or på Mallorca! Storkoste oss! Da var jenta vår 8 mnd. Folk der er glad i barn, alltid ekstra gøy for småbarnsfamilier :-) Hadde aldri vært på Mallorca før og trodde jeg skulle synes det var dritharry, men ble veldig positivt overrasket.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Heisann. Har selv vært på mallorca med småbarn, og synes ikke dette var noe til plass. Mallorca er dyrt, og det er en grønn øy. Det vil si at du kan risikere å få regn hele ferien din! Vi hadde 9 dager med regn en sommer vi var der...Ta for eksempel tyrkia (billig billig!) eller kypros, brunsvidd landskap pga mye sol, garantert en solferie. Reis heller til disse landene. Man kan reise til alle land Ingen land passer bedre enn andre når det gjelder å reise med småbarn, man må bare bruke hodet og sunn fornuft:)
Vintersol Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Vi har nylig vært på Gran Canaria med en liten på 16 mnd. Positivt med Kanariøyene er at det ikke blir så altfor varmt. Ulempen er at det blir en lang flytur. Anbefaler leilighet fremfor hotell, slik at dere kan legge barna tidlig uten å måtte liste dere rundt. Balkong er et must. Kan dere sitte ute selv om man må tidlig inn pga leggetid =)
Vintersol Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Reiste forresten med Star Tour til en Blue Village. Veldig barnevennlig. Barneseng (typen reiseseng) var gratis, og man kunne leie høystol for en billig penge. Greit med egen stol til den minste, og slipper å dra med seg egen seng.
Banshee Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Jeg stemmer i for Mallorca og Alcudia, gjerne Cala D'or (gullkysten) med. Meget barnevennlige steder begge plassene )
-no rest for the wicked- Skrevet 7. august 2008 #11 Skrevet 7. august 2008 Mannen min er helt forelsket i Alcudia i Mallorca! HAn sier det er så bra for sma barn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå