anneli84 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 noen som har noen koselige sanger på lur? barnesanger, eller andre sanger?
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Synger sanger fra Torbjørn Egner, "Når en liten mus skal ut å gå", "So, ro lille mann" når de skal legge seg. "Oppe på fjellet bor der tre trolle". Ellers synger jeg litt på sanger jeg liker selv, Neil Young, Madrugada osv.. Det er jo et hav å velge i..
anneli84 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 ja og likevel kommer jeg ikke på noen når jeg skal synge=)=) hehe
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har plukket ut et par faste som vi tar hver kveld og det fungerer veldig bra. For det første så slipper min slitne, solvarme hjerne å streve med å komme på noen bra sanger, for det andre så elsker barn ritualer og ting som gjentas og gjentas og for det tredje så vet hun nå veldig godt hva som skal skje og når dagen er slutt for det er det samme hver kveld. Her er det "Når trollmor har lagt sine 11 små troll" og "So ro lillemann" som synges for tiden. Rolige og søvndyssende sanger....
MammaTilToSmå Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Jeg synger gjerne en sang jeg har lært meg fra en cd jeg kjøpte på Posten. Kjente og kjære barnesanger eller hva den heter...... Nå er klokka langt på kvelden hør, der slår den åtte slag. Kryp i seng nå under fellen snipp snapp snute for i dag. Først litt vask på kinn og nese og så etterpå puss tann og så kanskje mor vil lese bare bittelitte grann. Månen oppe, sola nede vesle fugleungen flyr hjem til mor og far i redet sov nå blomster, barn og dyr.... veldig koselig nattasang....
Mollybegolly Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 På samme måte som Planleggermamma ovenfor bruker vi også å synge so ro lille mann og trollmor når det er tid for å sove. Avhengig av hva eldstemann ønsker å høre, synger vi andre sanger, og da stemmer hun gjerne i. Det kan feks være "Jeg vil bygge meg en gård" med tekst av Inger Hagerup, eller haren uti gresset, jeg kjenner ei jente nord i skogen. Flere av disse sangene finnes på Itunes, for man må jo ha melodien også... :-) Kjenner dere forresten godnattsangen som Nordahl Grieg skrev tekst til - det var en deilig deilig dag, men tenk nu er den over, og alle som er riktig snille ligger nu og sover. Og himlen som var blid og blå, med mange tusen smil i, begynner først å le igjen en gang i morgen tidlig... Jeg synes den er kjempefin, spesielt når Kari Bremnes synger den! (Det høres jo ikke akkurat sånn ut når jeg synger...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå