Gå til innhold

Sove hele natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har bebiser rundt 2 mnd som sover hele natta? Min prins er 10 uker og sover fra ca kl 24 til mellom 8 og 10 neste morgen. Blir like overrasket hver morgen jeg at det er mulig. :) Jeg må visst ha skikkelig feit kveldsmelk,hehe. :) Det skal sies at han sover bare korte lurer på dagtid, sjeldent mer enn en halvtime i slengen. Tør nesten ikke tro at dette skal vare, men d er jo lov å håpe! :) Når jeg forteller dette til folk blir de fleste veldig overrasket og lurer på om han ikke "sulter ihjel", men han er ikke spesielt glupsk når han får mat på morgenen. Andre med lignende erfaringer? Ikke ment som et klage innlegg altså, jeg er superglad for at han sover så mye på natta, bare intr å høre andres erfaringer. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi begynte å sove hele natta da hun var 2 1/2 mnd. Hun er nå 3 1/2 mnd og sover stort sett fra kl 19 til 8-9-tida neste dag uten mat. En gang i blant skal hun ha ett måltid på natta. Hun får bare mme da og det "holder" gjerne litt lenger. Helsesøster sa at det ikke var noe problem og bare fint at hun sover hele natta. Krysser fingrene for at det fortsetter:-)

Skrevet

Fra kl 19??? Å, d hørtes deilig ut! Holder på å prøve å få han i seng litt tidligere slik at jeg og pappaen hans kan få litt tid for oss selv på kvelden. Allerede kl 19 tror jeg ennå blir en stund til, men gleder meg til den dagen kommer! :) Takk for de kryssede fingrene. :)

Skrevet

Storebror sov fra 23 til 06 fra han var seks uker gammel og det varte og varer ennå.

Lillebror her i huset har begynt å sovne i åtte-halv ni tida og sove til 5-6. Han er 11 uker. Det har gått gradvis fra han kuttet ut siste nattamming klokken 02 og sov tl seks fra klokka elleve til nå, den siste uka, fra åtte-tida. I varmen sliter han med å sovne, så han sover gjerne lenger om morgenen.

Jeg var kjempebekymret med førstemann fordi han sluttet så tidlig med nattamming. Han er liten og tynn, nemlig. Fikk beskjed om at sult overstyrer søvn.

Skrevet

Junior på straks 12 uker sover fra ca.20 til ca.08. Fram til for et par netter siden våknet han for et måltid ca.kl.05, men de to siste nettene har han sovet over nattmåltidet også. Herlig. De skal jo venne seg til etterhvert at mat ikke hører natta til. Noen gjør det tidlig mens andre drøyer ganske så lenge, men har de først begynt å kutte nattmåltidet så holder det ofte videre framover også. Det gjorde ihvertfall det da mine to eldste kuttet nattmåltidet.

Det viser jo bare at de ikke har behov for mat på natta da. Hvis junior nå våkner i løpet av natta, får han litt vann, jeg legger han til rette over på siden og gir han smokken. Da blåser han av og sover videre. Hadde han vært sulten hadde han laget bråk.

Skrevet

jenta vår sover fra 21.30 til ca 06.30 er kjempe fornøyd!!

Skrevet

snuppa her er 8 uker og hun sover fra 22.30 og til 07.30:) kjempe deilig. og etter mat halv 8 så sovner hun igjen og våkner halv 11 på formiddagen, kjempe deilig å få sove, dette har hun gjort i 2 uker nå, håper det fortsetter, men hun sover da veeeeldig lite på dagtid,på en måte litt dumt da jeg ikke får gjort så mye, men skal ikke klage:)

Skrevet

hun får forresten bare mme nå, har ikke mere melk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...