Gå til innhold

helseinstituttets spøreskjema

Anbefalte innlegg

har noen andre fått dette i posten?

jeg fikk det og lurer litt på hva dere andre synes om saken.

man gir blod og urin før og etter fødsel. de vil og ha blod fra navlestrengen til den lille etter han er født. alt dette går til forskning.

det er jo en god sak som kan hjelpe andre i fremtiden med å kartlegge sykdommer.

er det verdt det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138326036-helseinstituttets-sp%C3%B8reskjema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke vi blir med, har snakket med en venninne av meg som sa at det neste skjemaet var dobbelt så stort og det ble stilt spørsmål tilbake til oldeforeldre.

Det er jo ikke så lett å svare på spm så langt tilbake i tid og ihvertfall når de ikke lever.

Tror jeg dropper hele greia.

For meg er det en selvfølge å bli med på denne studien. Forskning er utrolig viktig - og hvordan skal forskerne få inn den dataen de trenger hvis ingen vil stille opp? Denne studien er jo kjempesvær, og vil nok gi veldig nyttig info til forskerne - og bidra til folkehelsa på sikt. Tok meg ti min å fylle ut det skjemaet, tror jeg. Ikke noe problem! Kanskje kan min bittelille innsats bidra til noe positivt. :)

Hvis dere mener mor og barn-undersøkelsen så synes jeg det er en selvfølge å bli med, i hvertfall for oss. Vi er med fra før med forrige barn og er med igjen nå med dette svangerskapet. Jeg synes det er fantastisk spennende å tenke på alle data forskerne kan samle sammen på grunn av denne undersøkelsen. Ok, så er noen av spørreskjemaene litt lange, men det er ikke mange, og det tar jo bare maks et kvarter hver gang. Jeg vil oppfordre alle til å bli med på dette, tenk på alt vi kan lære i ettertid!

For meg er det også en selfølge å være med. Det kan jo hjelpe fremtidige generasjoner også er det spennende å bidra til forskning.

Dessuten synes jeg det noen ganger kan være vanskelig å sette fingern på hvordan man har det, hva slags kosthold man har osv. Det får man jo rimelig grei oversikt over ved å fylle ut disse skjemaene :)

Annonse

Mor -barn undersøkinga dokke snakka om? Har vore med 2 gangar- og var innstilt på å vere med for 3 gang, men no er den avslutta, og berre nokken få sjukehus (dei 5-6 største i norge trur eg det var) skal vere med ei lita stund til framover. so vi får ikkje vere med ein gong til. Synest slike undersøkingar er viktige å vere med på. Sjølv om det tar litt tid å fylle ut, er det viktige data!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...