Gjest Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jr har brukt å lagt seg i 19-tiden. Men i de siste ukene har det skjedd en forandring, og han ligger våken i sengen i opptil 1 1/2 t før han sovner. Han har behov for en dubb midt på dag. I 12-13 tiden sover han en times tid. Før kunne han sove 2-3 timer da,men nå vekker vi ham etter 1 time. Han sovner som oftest med en gang når han legger seg på dagen, og er trøtt. Men det spørst om vi bare må prøve å kutte den ut... Ikke har vi så lyst til å legge ham så mye senere om kvelden heller,for da blir han så trøtt om morgenen når han skal i barnehagen og vi må vekke ham. Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Har en på to år jeg også, han legger seg 19.30. Har dupp på dagen, kunne sovet 2 timer... prøvde å kutte den ut, fordi han våknet rundt 05.30.. så han fikk sove 1 tim epå dagen... det hjalp ikke i hele tatt ) så nå sover han 2 timer på dagen, legger seg 19.30 og sover til rundt 07..
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har hørt om flere som våkner tidligere enn vanlig når de kutter ned på dubben. Merkelig nok... Sovner han med en gang han legger seg? Det plager egentlig ingen at jr ligger våken i senga, for han gråter ikke. Ligger og prater, synger og tuller rundt. Men hadde helst sett at han roet seg raskere enn han gjør nå da...
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 2-åringen her legger seg 18.45-19 og sovner nok med en gang. Hører i hvert fall ikke noe i fra han før dagen etter. Han sover 1-3 timer på dagtid. Han sover lenger om morgenen når han har hatt en lang dupp på formiddagen, så søvn avler søvn her i hvert fall.
Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hun legger seg mellom 19 og 20, varierer veldig. Sover til mellom 8 og 9... ingen søvn på dagen lenger
Hønepøne1 Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Vi kuttet dagsovingen, og da sovna han med en gang når han legger seg. Er ofte veldig trett på ettermiddag, så det gjelder å holde han i aktivitet. Om han sovner bare 10 min, ligger han våken i timesvis ved leggetid.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 ville nok prøvd å kutte ned på dagsovingen. Kutt ned til en halvtime og se om det hjelper om kvelden. Hvis ikke, ville jeg kuttet ut sovingen på dagen. Hos oss kutta vi først ut sovinga nr vi var hjemme, men i barnehagen sov han en halvtime. det fungerte en stund, men etterhvert ble det helt slutt. Nå sovner han som en stein nesten umiddelbart når han blir lagt:)
Gulljentene Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Jenta mi legger seg ca 1930, sover til ca 8-9. sover inntil 2 timer på dagtid fortsatt... er nettopp fylt 2 år.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Legger seg 19 og sover til 8-9 dagen etter.Begynner i barnehagen igjen i morra så da må han vekkes.Sover ikke på dagtid her hjemme,men gjorde det i barnehagen.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 i våres/tidlig sommer(han var 2 i april) la han seg i 7-8 tiden og sov til 8-9-10 + et par timer på dagen. men nå har han brått begynt og våkne mellom halv 7 og 8, legger seg mellom 8-9(er alt for varmt på rommet hans før kl 8 om kvelden) og han sover enda ca 2 timer på dagen!
bennimin Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Min toåring sover mellom 1 og 2t på dagtid, og legges mellom halv syv og syv på kvelden. Sover til 6-7 på morgenen.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 Luke pleier å legge seg mellom 19.00-19.30, men nå i sommer har alt gått over stokk og stein. Klokka har både blitt 23.00 og 24.00 før han har truffet puta, men vi har kosa oss masse i sommer varmen da og ikke skal vi opp om morgenen heller. Men tilbake til vanlige rutiner om ca 14 dager. Ang. soving vet jeg ikke hva som skjer, skal beg. på storebarna nå så tror vi kutter sovingen på dagen.
Sassy. Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Her legger vesla seg kl 19 hver kveld. Jo senere hun legger seg, jo tidligere står hun opp. Står opp mellom 6 og 6.30 til vanlig, og har hun lagt seg seint står hun gjerne opp i 4-5 tiden. Hun sover ikke på dagen, og har ikke gjordt det på 1 år, det hender hun dupper av, og da holder hun det gående til tidlig natt før hun sovner og grytidlig opp. Hun har hatt lite søvnbehov helt siden hun ble født, vært mye våken og nysgjerrig :-) Hun er 2 år og 4 måneder nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå