Gå til innhold

Hva gjør man i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =)

Dette er mitt første innlegg her og nå begynner jeg å bli litt desperat...

Jeg har ei lita tulle på 31 dager (første barnet mitt) og hun gjør ikke annet enn å skrike nå om dagen.. Hun vil ikke ha annet enn pupp. Vi har prøvd å suge på fingeren, smokk, sukkervann... Hun suger bare litt om gangen og sovner etter kort tid. Men så fort jeg forsøker å flytte på henne våkner hun igjen og begynner å skrike =/ Jeg må jo si at jeg begynner å bli noe sliten og jeg klarer ikke å bare sitte her å høre henne skrike. Er det noen med litt mer erfaring enn meg her som kan gi meg noen gode råd?

Hilsen en noe desperat førstegangsmamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-la barnet ligge i bare bleia

-tørk over jevnlig med kald,våt klut

-invester i en vifte så du får litt sirkulasjon i lufta..

Det kan jo selvsagt også være at barnet har økedøgn? Det skjer relativt ofte i starten,og veldige mange mødre sitter med puppen ute så og si konstant den første 6 ukene for å få en god rytme på det.

Dessuten er de små veldig vant til å bli gynget hele tiden,det er jo det de er vant med fra mors mage.. Du kan prøve bæresjal,se om barnet roer seg...

Bad barnet i litt kjølig badevann.. Omtrent 30 grader...

Skrevet

Klut m lunkent(Ikke iskaldt)vann på hodet funker veldig bra her.Det er gjennom hodet de har varmetap.Ellers er hun liten ennå og amminga stabiliserer seg etterhvert..Satt m puppen ute jeg og;-)

Mange vil ikke ta smokk når de er så små og det kan være lurt å vente til amminga har stabilisert seg.Men,hvis du er desperat så ville jeg ha prøvd prematur smukker.De er bittesmå(har de på apoteket) og var det eneste snuppa her tok frem til hun var 3 mndr..

La henne ogå bli litt sulten før hun får pupp(la pappan ta henne litt så går du i dusjen og slapper av) .Er hun litt sulten spiser hun mer og det blir lengre til neste gang;-)Lykke til og husk at alt går seg til etterhvert!

Skrevet

Takk for råd. Jeg har prøvd det meste fra før egentlig, så da er det vel bare å sitte med puppa på vift =P Men nå har vi ihvertfall fått en god natts søvn og det hjelper ihvertfall meg mye!

Skrevet

Jeg gir snuppa mi kokt avkjølt vann på flaske. Det er hun veldig glad i. I varmen tror jeg hun forveksler tørste med sult, og vil ha pupp hele tiden, noe som resulterer i magevondt. Vannet fungerer kjempefint. Er ikke mye hun får i seg, men hun drikker litt nå og da =)

Skrevet

...og du er sikker på at det kun er varmen og at hun ikke har kolikk?

Skrevet

min baby er 8 uker, og jeg husker veldig godt hvordan det var i begynnelsen.

Jeg fant egentlig aldri ut hva som var "galt" men nå i ettertid tenker jeg at det kanskje var at hun rett og slett hadde litt vondt i magen, hun hadde litt problemer med å rape, og gulper gjorde hun heller ikke så kanskje det kan være noe sånn? vi prøvde masse forskjellig men det eneste som hjalp for oss var rett og slett å kjøre bil. Hun ble veldig rolig i bilsete. Og støvsugeren fungerte også bra. Og holde henne så hun ligger på magen på armen. Hun ble også mer urolig av at vi byttet holde måte/stilling på henne, det ble lissom litt mye "masing" ...

men det går nok over, selv om det ikke føler sånn akkurat nå.

lykke til!

Skrevet

jeg bader mini på 2.5 mnd flere ganger om dagen. har litt lunket vann i badebaljen... det roer han masse og han nyter det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...