4blir5 Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Er jeg helt unormal? Ammer så ofte han vil om natta og dagen også. Spiser grøt 2 ganger og litt skive, og fruktpure, men ikke middag. Andre?
Anonymium Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Begge jentene mine fikk pupp på natt, så ofte de ville, fram til de var 3 år.Da sluttet de med pupp.
Aibell Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Om hun vil ha så får hun Tenker at det blir selvavvenning her i gården.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 lillepia mi er 8 mnd og får fortsatt. Noen ganger to pr natt:-( Er sliten av det, for av og til er hun lys våken. Men skal om en mnd ut i jobb, så da blir det pappaen som skal trå til med nattavvenning. Tror det kommer til å gå bra. Bare vi blir enige om taktikk... Men førstemann ble det slutt på nattamming, men han begynte med nattflaske, synging, byssing og bæring istedet, en "fullservicenattpappa" her i huset...;-)
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Her er jenta snart 8,5 måned. Hun får pupp 2 kanskje 3 ganger om natta.. Skal ha nattavvenning når pappaen kommer hjem fra Nordsjøen! Håper bare det vil gå bra...
Mamma til verdens nydeligste:) Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Nei, håper ikke du er unormal for jeg gjør det samme som deg:) Lillegutten min er 10 mnd. Jeg ammer han så ofte han vil ha på dagen, derfor får han ikke så mye anna mat. Kan jo ikke få dobbelt opp... Og jeg ammer han også fremdeles på natta om han våkner og ikke klarer å roe seg, men prøver som regel vann først. Føler man selv at det er riktig å amme så amm i vei =) De får i seg den maten og næringen de trenger i det også, iallfall når de får litt grøt i tilegg. Lillesnuppen min legger fint på seg, så så lenge han gjør det fortsetter jeg med dette!
betty74 Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Snuppa er 9 mnd og jeg ammer fortsatt om natten. Det blir 1-2 ganger som regel. Har prøvd forsiktig avvenning, men gud så sinna hun blir når jeg gir vann i stadet for pupp.... Har så langt derfor ikke orket å ta kampen. Storesøster vennet vi av med pupp da hun var 8 mnd, men hun våknet omnatten likevel i flere måender etter det. Derfor har jeg liksom ikke giddet å investere så voldsomt mye krefer i avvenning. Det går forsåvidt greit, men skulle ønske hun sov hele natten... Ellers spiser hun 2 x grøt, middag og brød, så hun får nok i seg det hun trenger på dagen.
GuriGuri Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Prinsessen min er 7 1/2 mnd og jeg ammer når hun vil. Hun spiser grøt 2 ganger om dagen og endel fruktpure. Begynt med litt middag på glass til tilvenning nå også. Syns det er koselig jeg når hun våkner om natten, hun har skjelden øynene åpen. Drikker litt og så tilbake i seng og sover godt;-) Blir 1-3 ganger per natt. Tror ikke jeg kommer til å stresse med nattavvenningen enda, det går fint både for meg å henne så da er jo alt vel! Får se når hun nærmer seg året, hvis hun fredeles skal ammes om natten vil jeg kanskje vurdere å prøve å skrenke inn litt.
MathildeC Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Min er snart 13 mnd og jeg ammer fortsatt på natten.. Men nå skal vi prøve nattavvenning, for puppen min virker rimelig tom for tiden og da roer hun seg ikke med puppen heller.. blir bare rasende! Og DET er slitsomt det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå