Gå til innhold

Til dere som har hatt utredning - fikk dere noe ut av det?

L prøver igjen har blitt mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal også til utredning. Har fått første time i slutten av september. Gleder meg til å komme eit steg vidare, sjølv om eg synest det er lenge til slutten av september.

Til dere som har vert igjenom det. Kor lang tid tok det før dere fekk svar på blodprøvene? Har fått inntrykk at utredninga kan ta tid.

Ønsker det masse lykke til! Aborterte bare for en uke siden, så skal ikke bestille time på sykehuset før jeg har fått tilbake menstruasjonen. Får håpe jeg kommer i gang snart! Men samtidig gruer jeg meg litt for hva de kan finne eller ikke finne også...

Gi meg tilbakemelding, vær så snill! Er så godt å kunne dele erfaringer med noen som er i samme situasjon :) Har noen ganger på følelsen at de mødrene som har hatt enkle og trygge svangerskap tror jeg har gjort masse galt for å havne i den situasjonen jeg er i nå. Flere som føler det slik?

• 3 uker senere...

Hei!vi har vært til utredning i mars pga 3 MA (der den ene var blighted ovum) og tok blodprøvene nesten to mnd før timen. Dette fordi de sjekker om det er noe genetisk mismatch mellom deg og partner. De tar innvendig UL av deg og så vurderes man etterpå. Det feilte oss ingen ting og fikk beskjed om at det mange som bare mister uten kjent årsak men at de fleste får egne barn. Vi gikk fornøyde hjem og levde lenge på at vi var friske.Fikk beskjed om å ta kontakt når vi ble gravide,for UL ukentlig fram til 12.uke. Så ble jeg jo gravid igjen men mistet nå i juli.Hadde dagen etterpå avtalt første UL i uke 7 (pga ferie) og der ble det bekreftet med UL. Jeg ble samtidig henvist for hysteroskopi der de skal fylle livmoren med saltvann for å se om det er noe anatomisk inni hulen som ikke er sett på UL. Vi skulle bare fortsette å prøve og ta kontakt ved graviditet selv om jeg ventet på hysteroskopi. Så nå har jeg fått tilbake mens forrige helg så satser på EL neste helg.....har hatt utbytte av utredning selv om det ikke ga noen bestemt løsning på problemet men man er i systemet og det er trygt:) Lykke til jenter!

Vil-ha-gull: Takk for svar :) Så godt å høre at dere ikke mister motet, til tross for mye motgang. Jeg skal til utredning om et par måneder, og er fast bestemt på å ikke gi opp enda! Håper det går bedre med dere neste gang, vil gjerne høre oppdateringer :)

Krysser fingre;)

Annonse

Ja, eg teller no ned vekene til første time til utredning. Skal på Haukeland mandag 29 sept. Ønskjer berre å få tatt prøvene og håpe dei kan hjelpe slik at vi kan prøve påan igjen. Har så lyst til at det skal gå bra og at vi kjem oss vidare. Det som holder meg oppe no er den timen til utredning.

Hei!

Jeg har som du/dere ser på nicket 3 MA bak meg, dette på ca 1 års tid.. hadde den siste MA i mars/april en gang... tror jeg, glemmer dette negative greiene.. fikk time til utredning i juni. Tok en haug av blodprøver, innvendig UL, sjekk av slimhinner, kreft osv... hele pakka.

etter en mnd, fikk jeg svar på de vanlige blodprøvene og slimprøver, kreftprøver etc... alt var helt ok.... Noen av de STORE prøvene ble sendt til ullevål, og det tok sin tid.. godt det var sommerferie innimellom... igår, fikk jeg telefon av overlegen, som kunne fortelle meg det, at jeg er inn under 5-10% av damene i norge som har store sjanser til å danne blodpropp når man blir gravid... så da ved eventuelt ny graviditet skal jeg få blodfortynnende (albyl-E). Den siste prøva som er kromosom prøven, tar nok ca en 6 mnd tid tenker jeg... så de første prøvene tok en mnd. de andre tok nesten 3 mnd og den siste tar nok nærmere 6 mnd...

Så det var min erfaring og egentlig glad for at de fant noe "galt",, Men jeg fikk beskjed om at jeg også kan ha MAX uflaks.. så nå skal vi ihvertfall prøve, blir heldigvis lett gravid, så da får man se om et par mnd....

lykke til:)

Føyer bare til at vi skal på utredning på Rikshospitalet nå i oktober, og der sa de at de prøvene som tar lengst tid er nettopp kromosom- og DNA-prøvene. Men der sa de 3 mnd., syns det høres rart ut at de skal ta 6 mnd..? Mulig det er forskjell fra sykehus til sykehus, men ville sjekket det, dumt å vente lenger på svar enn nødvendig:)

Som deg, 3.MA, snart min tur, håper jeg så veldig på koagulasjonsfeil som kan rettes med blodfortynnende. Vet jo at det likevel ikke er noen garanti, men tror jeg vil tillate meg selv å håpe litt da... Uansett - masse lykke til til oss slitere!

Jeg var til utredning (light versjon?) dvs masse blodprøver av meg og mannen - ingen funn -

Det ble også tatt prøver av morkake til englejenta i uke 16 - ingen funn -Englegutten i uke 17 ble obdusert - heller ikke her fant de noen ting: Konklusjon - UFLAKS.......

Jeg NEKTER å tro at det etter ni svangerskap kun er uflaks som gjør at jeg sitter igjen med to barn.......

Har fått progesteron i tre svangerskap - (og fikk to barn - gode odds til å væer meg, så det skal jeg neste gang også!) ikke fordi prøver påviste mangler, men fordi legen sa det ikke vil skade å prøve.....

Fikk også hcg sprøyter av Fertilitetsklinikken, noe som kun gjorde at det tok enda lengre tid for kroppen å støte fra seg det som ikke ble.... aldri mer!

Huff....mange triste historier å lese her... Fint at dere deler historiene og sorgene deres, det setter jeg virkelig pris på! Det er ikke så mange som har de samme erfaringene som oss, og det er nettopp derfor det er så viktig at vi samles og forsøker å holde hverandre oppe :)

Krysser fingre og tær for dere alle ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...