hedi&lille leah Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 når sluttet dere å koke flasker? Og når kan man slutte å koke vannet?
silje-Thea 010108;) Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 koker fortsatt vannen jeg å jenta mi er 7 mnd...men det er fordi vannet vårt smaker pyton...så noen ganger kjøper jeg vann på flaske(koker ikke det da) men da har jeg vann på vannkokeren så når hun skal ha mat så tar jeg bare fra den..er så enkelt..men har jeg glemt å koke tar jeg rett fra springen. sies vel at etter 6 mnd så går det bra.. koke flaske sluttet jeg med da hu var 3/4 mnd...vasker de i oppvaskemaskinen jeg
3-prinser Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Har gutt på straks 12 uker, og jeg har ikke kokt flaskene den siste mnd. Men jeg koker smokkene til flaskene da. Så koker jeg vannet.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har begynt å ikke koke flaskene sånn innimellom. Min er 3 mnd.
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Se hva jeg fant på flaskeposten: "Når barnet er større og mer robust, for eksempel eldre 3 måneder, vil det være tilstrekkelig å vaske utstyret i oppvaskmaskin på høyeste temperatur."
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 ...og mattilsynet: "1. Dersom vannet er behandlet (desinfisert), slik det er vanlig ved større vannverk som forsyner tettsteder, bør barnet kunne få dette uten videre forbehandling så snart det inntar annet enn morsmelk. Vannet er ikke sterkere bakteriologisk belastet enn den grøten/maten barnet ellers får i seg. Snarere tvert i mot. Vann fra godkjent vannverk skal være fritt for patogene mikrober og vil vanligvis bare inneholde et forholdsvis lavt antall "miljøbakterier" som er uten betydning i denne sammenhengen."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå