Ronja&Odin Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 snuppa pleier og få pupp, men de siste dagene har jeg prøvd og gi henne mme i stedenfor... hun sover mye bedre når hun får det så da vurderer jeg og bare gi mme... har pumpet disse dagene, men hvordan kan jeg gjøre det om natta... kan jeg varme flaska og ta med ned, eller vil det bli surt????
Labambie Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Nei,du kan ikke lage det klart på forhånd. Mme bør drikkes innen 1 time etter det er blandet,etter det blir det farlig pga melkebakteriene. Du kan enten stå opp å blande på vanlig måte,eller så har du med deg en flaske kaldt kokt vann og en termos varmt kokt vann og ferdig oppmålt mme-pulver. Stående ved senga. Da går det fort å blande det ferdig.. Men viktig at du ikke blander før du legger deg å lar den stå altså..
Nordhagenjentene :) Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Vi sluttet med puppen for halvannen uke siden (hun var da 3 uker) fordi jeg går på medisiner som ikke passer med amming. Vi trodde jeg kunne gå uten, men dessverre... Det går faktisk veldig greit å stå opp om natta for å lage mme, jeg lager klart mengden mme i en boks, blander varmt (kokt) vann fra en termos og kaldt (kokt) vann fra en beholder, så det blir riktig temp. Så heller jeg i pulveret. Tar max 2 minutter! Det er faktisk også en fordel å måtte gi flaske, jeg må jo holde meg våken og får henne over i egen seng, så sover vi mye bedre alle sammen! Et annet tips; bruk en myk bh og ammeinnlegg om natta, da lekker man jo mest, også når man gir med flaske. Jeg lekker ikke om dagen, men masse når frøkna suger på flaska, og det ble en smule irriterende å bytte t-skjorte hver natt fordi den ble våt og kald på puppen. :S
Deidei Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har barn som vil ha flaske om natta.. han får bare mme... (har fått siden fødsel).. Jeg har en termos på kjøkkenet med kokt vann.. Så jeg heller bare oppi vann fra den og har i pulver.. Det hender at vannet er for varmt eller for kaldt så bruker jeg bare et litermål med evt varmt eller kaldt vann og får melken til riktig temperatur... Går ikke mange minuttene det..... Minst mulig mas og minst mulig å forholde seg til... Håper du finner ut en fin måte for deg og ditt barn...
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Hver morgen koker vi opp vann og lar det kjøle seg ned. Om natten heller vi det kalde oppkokte vannet på flasken og hiver den i mikrobølgeovnen! veldig enkelt og fort gjort:) da gjenstår det jo bare etter få sekunder å hive i pulveret:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå