Gå til innhold

Øyekatarr som aldri tar slutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært borti øyekatarr som aldri ser ut til å gi seg...? Nå har pjokken på 5 mnd hatt øyekatarr i over halvparten av sitt liv..! Fikk først en "dryppsalve" av legen, ingen endring, så fikk jeg Kloramfenikol øyedråper, heller ingen endring..

Legen mente det kunne være tårekanalene som er "tette" enda, slik at det ikke var noe å gjøre med det, men betyr det at han må slite med verk i øyet i flere mnd til...?

Tar gjerne mot tips og råd og erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. siden det ikke blir noen endringer av de legemidlene duhar fått så er det sikkert ikke øyekatarr, men mest sannsynlig tette tårekanaler som legen din mente. vår sønn har levd med et nesten gjenklistret øye fra han var ca tre uker gammel og frem til nærmere seks mnd. Er det tette tårekanaler så skal de vokse det av seg etter hvert som de blir større. vår gutt er no 7,5 mnd og han har ikke fått tilbake noe slikt på øyet igjen etter at det forsvant rundt seks mnd alderen. For å "hjelpe" gutten din litt så hjelper det å massere forsiktig helt inne ved øyekroken.. huden mellom nesa ogøye hvis du skjønner hvor jeg mener. lyekke til.. det vil nok gå over snart skal du se.

Skrevet

Hei.

Jeg har ei jente på 4 uker med tette tårekanaler. Fikk en veldig fin brosjyre på helsestasjonen om "problemet". Kanskje du kan spørre etter den der?

Morsmelk i øyet er også fint, for morsmelken er antibakteriell - og vasker øyet skikkelig.

Leit med slike øyne som alltid er fulle av guff eller ikke til å åpne i det hele tatt:-(

Skrevet

Takk skal dere ha!

Da får jeg bare håpe at det "bare" er tette tårekanaler, sånn at det går over av seg selv... han blir jo så frustrert over denne øye-dryppinga som skal pågå i hytt og pine..

Skrevet

Vi har samme probl, jenta vår er snart 6 mnd. Hun har vært plaget med øyeninfeksjon/tette tårekanaler siden hun var ca 1 uke gammel.

Vasker flere ganger for dagen med øyebadevann eller evt kokt vann. Har prøvd å massere litt som det er anbefalt her men uten noen særlig virkning. Har vært igjennom flere "kurer" med dråper/salve. Håper hun vokser det av seg snart.

Skrevet

Eldste datteren vår sleit lenge med tette tårekanaler. Jeg fikk vite av lege at ved øyekatarr blir det hvite i øyet rødt. Han mente at mange medisinerer unødvendig. Vi har jo hatt noen runder med øyekatarr her i huset også( eldste datteren vår er 6 1/2 år nå), og da er øynene blitt veldig røde i alle fall.....Ved bare litt "gørr" i øyet, dvs tette tårekanaler, så kan du jo prøve det noen over her sa, morsmelk eller vaske med øyebadevann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...