Collette Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Nå har jeg vært hos min fastlege tre ganger i dette svangerskapet og hun er like brysk og arrogant hver gang. Er det noen som kan anbefale en god lege? Helst en kvinnelig. :-)
oslo *20.05.06* Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Hei Kan anbefale en mannlig, super grei og forståelsesfull med glimt i øyet. Holder til på Ullevålsveien legesenter, Dr. Brandal. Jeg er veldig fornøyd!
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Kjenner til problemet, jeg hadde en grusom fastlege, men jeg har byttet til en mann som heter Sverre Lundevall, hører til Fagerborglegene i Rosenborggata på Majorstua. Han er fantastisk!!
englevill Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Dr. Hilde Eriksen i Sannergt. Veldig søt og forståelsesfull syns jeg.
Collette Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2008 Tusen takk, jenter. Skal sjekke om disse legene har ledig plass. Tar gjerne i mot flere anbefalinger også. :-)
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Skulle ikke forundre meg om vi hadde samme lege. Beskrivelsen stemmer på en prikk!! Jeg tok avgjørelsen å fortsette hos privat jordmor resten av svangerskapet. Da betaler jeg 300 kroner per gang, men svangerskapet har blitt så mye bedre av det!! Fastleger har liksom ikke tid til noe..
Collette Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2008 Å, sier du det? I dag holdt hun på å tvinge meg opp på vekta. Jeg veier meg hjemme fordi jeg synes at det er best. Da sa hun: "Du er nok pent nødt til å gå på vekta her hos meg, skjønner du". I tillegg sa hun masse annet stygt. Gikk derfra med en skikkelig dårlig følelse. Det skulle jo egentlig bli en gledens dag. Skulle høre hjertelyden for første gang og greier. Hvor holder legen din til? Jeg skal føde på ABC-klinikken, så jeg kan gå til jordmor der hver 4. uke, men denne legen påsto at det var sååå viktig at jeg går til henne annenhver gang. Men det tror jeg det blir slutt på nå. Må vel finne meg en annen fastlege uansett i tilfelle jeg får behov for sykemelding eller noe.
husmus &2 Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Din Lege. Lene Braastad. Veldig flink og hyggelig!
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Det er nok ikke samme sted. Der hvor jeg går er det praksis at assistenten veier før man går inn til legen. Assistenten er helt herlig. Min lege er bare veldig brå og uhøflig, og alt for rett på sak. Hun blir irritert når jeg spør om ting. Sist når jeg skulle ta blodtrykket så ringte telefonen min, og hun begynte å kjefte. Ikke så smart før måling av blodtrykk.. det ble jo selvfølgelig høyt. Tok det igjen hos jordmor og det var bra. Er jo helt enig i at man skal slå av telefonen sin, men hun ødela jo hele målingen. Det var da jeg bestemte meg for å gå et nytt sted. Jeg har bare hatt flere spørsmål enn svar når jeg har gått derfra. Vil helst ikke oppgi sted eller navn her inne, og så at det ikke gikk an å sende deg PM.
Collette Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2008 Da er det faktisk kanskje samme sted. Var hos assistenten først og hun er jo bare superhyggelig. Trengte ikke å veie meg. Kunne bare si til legen hva jeg veide. Da legen fikk høre at jeg ikke hadde veid meg beordret hun meg tilbake til assistenten for veiing. Men jeg nektet. Hehe.. Skjønner ikke hvorfor jeg har så fobi for det egentlig.. Men, men.. Dette er altså et ganske "fint" sted med bare en lege og en assistent. Det er også ganske lytt på venterommet. Jeg kunne høre fosterlyden til hun som var før meg gjennom veggen. :-)
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Hihi.. jeg er kjempenysgjerrig! Men jeg holder fast på å ikke utlevere her inne. Det kan være bare min personlige mening, og da gidder jeg ikke sverte et sted av den grunn. Men noen gode råd persona a persona kan jeg jo gi dersom noen spør meg om fastlegen min.. Jeg kan spørre et spørsmål da: Er hun nordlenning?
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #13 Skrevet 28. juli 2008 Jeg tror nok at det finns ganske mange vanskelige fastleger der ute Hovedgrunnen er nok at de har så liten tid til hver pasient at det blir som et samlebånd.
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #14 Skrevet 28. juli 2008 Forresten Collette - begrunnet legen din hvorfor hun mente at det var så viktig at du gikk til henne annenhver gang? Min sa også at det ikke var nødvendig å gå til jordmor før uke 32. Jeg vil jo tro at jordmødre har mer spesialkompetanse på svangerskap enn legene. Men jeg vet ikke om det er noe leger kan gjøre som jordmødre ikke kan gjøre..? Min jordmor sa at jeg godt kunne gå alle kontrollene hos jordmor, og de tar de prøver som trengs..
Collette Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. juli 2008 Nei, hun er ikke nordlendig. Da er det nok ikke den samme. Hun begrunnet ikke hvorfor jeg måtte gå til henne. Hun sa: "De på ABC vil sikkert at du skal gå til dem hver gang, men det skal du ikke. Du skal gå hos meg, minst annenhver gang". Jeg elsker jordmoren min på ABC. Hun er kjempesøt og gjør akkurat det samme som legen. Som en annen spør meg om, så holder hun til på Colosseum. Hun har over 300 ledige plasser på sin liste og jeg tror det er en grunn til det. Jeg er ikke redd for å si hvor hun holder til. Jeg synes generelt at leger får altfor mye respekt. De er på en måte en opphøyet rase. Det er litt ekkelt og denne legen utnytter sin "makt" på mange måter. Hun vil selvfølgelig alltid ha en jobb fordi folk blir syke, men hadde jeg vært misfornøyd med servicen på Rimi, så hadde jeg sagt det. Jeg er nok litt opprørt i dag, ja.. Er vanligvis ikke så sinna. :-)
Gjest Tale30 Skrevet 28. juli 2008 #16 Skrevet 28. juli 2008 300 ledige plasser ja.. det var ikke småtterier Det er ikke fordi hun er lege jeg ikke ville si hvor det var.. det er bare det at jeg kjenner folk som har fått ødelagt bedriften sin av at det har blitt startet snakk om dem på nettet uten at det egentlig har vært bunn i det som har blitt skrevet.. Din lege har nok sikkert en verre oppførsel enn min kan jeg tenke meg. Jeg tror at legen min rett og slett ikke kan fordra meg Jeg hører hun ler masse inne på venterommet med andre pasienter, men når det er min tur er hun skikkelig muggen.. Så dette kan være en veldig personlig greie derfor ville jeg ikke oppgi navn. Dårlig kjemi mellom lege og pasient oppstår jo, og da er det bare å skifte. Det høres jo ut som om at du og den andre personen som nevnte Colloseum har like erfaringer da Masse lykke til med å finne en god fastlege, og jeg ville ikke ha nølt med å fortsette hos jordmoren min ut svangerskapet.
Lykkepålandet Skrevet 29. juli 2008 #17 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har hørt at fastlegene tjener ganske mye på å ha gravide blant pasientene sine. Er visst mye de kan føre opp som de da tjener penger på.. Sikkert derfor legen din vil at du skal komme dit..
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 29. juli 2008 #18 Skrevet 29. juli 2008 Send meg en PMmed navnet hennes. Jeg ble skikkelig forbanna på henne etter at jeg måtte BETALE for helsekort for gravide. Jeg sjekket opp både histen og pisten om man hadde lov til dette, og det har man IKKE. Hvis det er samme legen er hun helt forferdelig.. BYTT!!!!! Og jeg anbefalte Sverre Lundevall, en jeg virkelig kan gå god for nå i svangerskapet. Han har vært helt fantastisk. Og han er så dønn ærlig i alt han gjør, og han tar seg tid og energi uansett om han egentlig ikke har tid. Ca 50 år, og verdens mest hyggelige mann!!!
barbara Skrevet 30. juli 2008 #20 Skrevet 30. juli 2008 Heisann! Apropos Colosseumklinikken (regner med at det er den dere mener), jeg har Steinar Helberg og er veldig fornøyd. Får alltid time i løpet av noen få dager, selv om han er en av legene i byen med flest pasienter, og det har bare skjedd en gang at jeg har måttet vente mer enn fem til ti minutter. Ellers får jeg alltid prøvesvarene i posten uansett om noe er galt eller alt er fint, og kjapp oppfølging om det skulle være noe. Og da jeg var på time første gang i svangerskapet nå og ikke visste hvor langt jeg var på vei fordi jeg hadde brukt p-piller, ringte han selv til gynekologen for å få meg kjapt inn til vaginalultralyd for å bestemme termin. Jeg hadde legetime kl 11 og var ferdig hos gynekologen 1220, syns det sier mye både om god service og effektivitet! Jeg har bare vært hos ham foreløpig i svangerskapet, men skal til jordmor neste kontroll. Hadde nok tatt en jordmortime etterhvert uansett, men han oppfordret til det selv også. Kan fint anbefale ham! :-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 30. juli 2008 #21 Skrevet 30. juli 2008 Vet ikke navnet, men venninna mi bruker en kvinnelig lege som holder til på Storo-senteret. Hun er kjempefornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå