Gå til innhold

Vond i ryggen og bekymringer

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen kunne hjlpe meg med dette? har i de to siste ukene hatt vannvittig vond i ryggen det begynte nederst i korsryggen, og nå har dette flyttet seg oppover også. nå har jeg vondt fra midt på ryggen og ned i korsryggen, dette med korsryggen er verst det stråler ned mot rompa, og beina,

Med min lille datter hadde jeg ingen plager overhodet, og graviditeten var en fryd, mens nå føler jeg jeg har fått alt, kvalm i 4 mnd, vond i kroppen, bekymret for alt mulig. er dette normalt, trodde man var mer rorlig andre gang jeg?

skal til legen på fredag, får nevne dette da.

Har ikke lagt på meg mer en to kilo denne gangen mot ni sist det er jo egentlig deilig :)

gleder meg masse til og få dette barnet vi prøvde lange, men blir litt overskyet av alle bekymringer. har vært på UL og alt var bra.

dette ble mye men trengte og lufte litt tanker:)

alle tilbakemeldinger tas i mot med stort takk, noen andre som kjenner seg igjen:)?

Klems

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138323382-vond-i-ryggen-og-bekymringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkje heilt uvanleg med vond rygg i svangerskap - dette kan bl.a. komma av svak støttemuskulatur rundt mage og rygg (korsett-muskulaturen). Dette er vanlegare etter at ein alt har hatt eit svangerskap enn i 1., då ein ikkje alltid får trent opp att muskulaturen som blir tøyd under svangerskapet.

Forslag som du kan prøva er lette styrkeøvelser for mage og rygg (stabiliseringsøvelser) - få f.eks. hjelp frå fysioterapeut eller treningsveileder til dette.

Ellers kan yoga for gravide vera til hjelp. Her er link til nokre gode øvelser som er lette å gjera heima. Sett av ca 30 min i ro og fred, så er det unnagjort. Sjølv har eg svært god erfaring med desse øvingane for div. stive, stramme og spente musklar både her og der (bl.a. bekken/hofteparti) som gjev smeter ein slett ikkje treng gå rundt med.

http://www.yogakurs.no/yogaforgravide.html

Flotte bilder hjelper på før du blir vant til øvingane.

Lykke til og god bedring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...