Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min øyensten er nå drøyt seks måneder, og ruller seg fremdeles ikke fra rygg til mage. Han har imdlertid lenge rullet seg fra mage til rygg, tydelig bevisst. Ellers synes jeg han henger med i utviklingen da, åler seg litt langsomt rundt, kommuniserer og babler, finner leker og studerer dem, smiler og pludrer. Men denne rullingen da; noen som vet om det er noe å henge seg opp i??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette synes jeg ikke du skal henge deg opp i. Dette er så individuelt, barn er veldig forskjellige. Noen er tidlig ute mens andre er sent ute. Begge deler helt normalt. Synes det hørtes ut som gutten din kunne mye jeg. Snuppa mi er 6 mnd, hun kan langt i fra å åle seg fremover. Hun lærte seg å snu seg fra rygg til mage da hun var 5 mnd, men hun har ikke gjort det på lenge nå... Ser ut som hun har glemt det. hehe.

Snu seg fra mage til rygg har hun ikke prøvd på en gang. Møtte en gutt på legesentret, han var 7 mnd. Han kunne å krabbe, å han reiste seg opp etter alt mulig... Sier dette får å få frem hvor forskjellige barn er i utviklingen. Man skal ikke drive å sammenligne barn.

Bare gi gutten din tid, å før du aner det så har han lært det. De lærer nesten litt for fort tror jeg vi finner ut etterhvert.. Hvor ble det av babyen min liksom...?:-)

Skrevet

Synes ikke du skal bekymre deg. Har hørt om mange som ikke har snudd seg fra rygg-mage før etter de har lært seg å krabbe og sitte!Gutten din gjør det når han er klar for det ;o)

Skrevet

Takk for svar! Ja, tenker nok det samme som dere, men er av den typen som bekymrer meg for alt mulig.. :( Så, greit å få det bekreftet!!

Skrevet

Kan det ha noe å gjøre med om han liker/ikke liker å ligge på rygg/mage.. ?

Skrevet

Tja, jeg har tenkt litt på det..Han liker definivt best å ligge på rygg, så kanskje han på en måte ikke har noe som motiverer han til å snu seg til mageleie..?

Skrevet

Min gutt likte aldri å ligge verken på rygg eller mage, så da han var 3 1/2 mnd tok jeg ham 3 timer til kiropraktor. Han hadde stramninger i nakken og rygg sa kiropraktoren. Etter første timen lå gutten min pludrene på ryggen og samme dag rullet han seg fra mage til rygg(han sover på magen om dagen). Etter tredje timen(og kiropraktoren sa at stramningene var borte) så rullet han seg samme dag fra rygg til mage. Nå er han 4mnd'er og snur seg begge veier + spenner fra med bena når han ligger på mage, slik at han nesten står i en A, og skubber seg framover :-) ("kryper" framover på en måte da). Tror kanskje denne tidlige utviklingen kan grunnes kiropraktortimene?!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...