iseb Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Det er jo så innmari varmt! Skal på stranda i dag, og jeg elsker å bade. Har ikke badet i hele sommer, men nå er det så varmt at det frister veldig. Det er snakk om ferskvann, og sikkert ikke mer enn 16-17 grader i vannet. Er det for kaldt for den lille i magen??
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Jordmoren min sa at jeg bare skulle bade så mye jeg ville i sommer, for å kjøle meg ned, så tror ikke 16-17 grader i vannet skal ha noe å si...
m*78 Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Tror nok helt fint du kan bade, uten å tenke på at den lille i magen tar noen skade av det.
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Det kommer vel ann på hvor langt du er på vei. Jeg har fått beskjed om at den siste mnd så burde jeg ikke bade hverken i badekaret eller i annet vann pga faren for bakterier. Dersom deler av slimproppen har blirr borte uten at du har merket det er det muligheter for at bakterier kan "komme inn". Men spør JM din.
Eisaapeittää Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 De siste 6 ukene av graviditeten bør man holde seg borte fra offentlige bad, badekar og bading i sjø/vann ute... Dette er pga fare for infeksjon.
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 hvis man ikke skal bade i offentlige bad eller noe... hvordan kan de da ha svømming for gravide? jeg bada sist helt til vannet gikk... ser at noen her inne har ringt til føden og spurt, og de har fått beskjed om at man kan bade hvor man vil helt til vannet har gått, så jeg tror fint at du kan bade... hvor kaldt det er i vannet tror jeg ikke har noe å si... babyen ligger godt beskyttet inni magen, bare ikke bli for nedkjølt...
Piamin Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har fått beskjed om at det er bare å bade og kose seg! Jeg bada i saltvann i går og lille tuppelure spreller som vanlig! JM og lege synes ikke noe om badestamp og boblebad pga bakterier, da. Men hvem orker vel det i varmen?
Edelweis Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 jeg var inne på føden for reg i går, å da spurte jeg om jeg kunne bade nå når slimproppen hadde gått. å da sa JM at saltvann og basseng og boblebad ikke var så lurt. men badekaret hjemme var ikke så farlig. =)
August jente Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 hei:) jeg fikk beskjed om at etter uke 36 skal du ikke bade i badekar el ute.... men vasse og ta vann på kroppen er helt greit. men ikke bli våt der du vet:) pga man ikke vet om slimproppen har gått.... og kan da bli bakterier oppi der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå