Gå til innhold

Hvordan klarer dere å kjøle ned barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert 40 grader på rommet hennes. Vi kan ikke åpne vindu, så det er som å møte en vegg når man går inn der. Vi har en vifte der inne, den kjøler henne ned når den står vendt mot henne, men hun blir fryktelig tett og hoster mye av den, så vi har prøvd å snu den litt bort fra henne, men det har nesten ingen virkning. Akkurat nå har jeg lukket opp døren på rommet hennes og lukket opp inn til stua der vinduet er opent, men det hjelper lite, samt at hun ikke er vandt med å sove med åpen dør, og derfor gråter.

Noen fantastiske tips anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg et vått håndkle over henne når hun skal sove. Under det vanlige lakenet kan du legge tisselaken til å beskytte madrassen med. Det blir jo ganske kaldt å ligge sånn etter en stund, så før du selv legger deg kan du jo legge et tørt dynetrekk eller laken over henne i stedet.

Skrevet

Går det ikke an å åpne vinduet på rommet hennes, eller er det en eller annen grunn til at dere ikke kan ha det åpent? Ikke for å være "besserwisser", men hvis det er et vindu som ikke går an å åpne, så er ikke rommet godkjent som soverom. Skal kunne benyttes som røminingsvei. Dette gjelder i hvertfall i kjellerrom og 2. etasje. Er usikker på hvordan det er på bakkeplan.

Hvordan dere skal få kjølt henne ned i et innestengt rom, uten å bruke vifte, vet jeg ikke. Syntes det hørtes litt ubehagelig ut å ligge med et vått håndklede over seg. Hva hvis dere snur vifta en annen vei, og setter en bolle med isbiter foran vifta? Det kjøler faktisk ganske bra.

Skrevet

Dere har helt sikkert tenkt på dette, men hva med å legge henne et annet sted i huset? 40 grader er ikke spesielt bra for noen å sove i..

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Frøkna her har også soverom i solveggen , i dag tenkte jeg å henge opp våte gardiner når sola står på, og lukke døra hennes. Kanskje det holder verste varmen ute.

Skrevet

For det første så er det skummelt å ikke ha et funksjonelt vindu på soverom pga rømningsvei. Ble skikkelig skremt av en brannmann da de hadde befaring på husene vi bor i. Han fortalte om barn og voksne som ble brent inne fordi de ble fanget av brann i stue/gang . De kunne ikke rømme og ventet bare på at flammene og røyken.

Ellers så har jeg ikke noen andre tips enn å kanskje ligge barnet på et annet rom om mulig, bare la det sove i bleie uten noe teppe/dyne.

Skrevet

Nei altså, det skal skiftes ut, det er så ødlagt at om man åpner det så er det fare for at selve glasset faller ut (takvindu) er sånn på vårt soverom også. Men om det skulle begynne å brenne så får vi jo det opp, spiller liksom ikke noen rolle og glasset faller inn da:p

Bolle med isbiter skal prøves!

Skrevet

Hun sover bare med bleie. På alle soverommene er det samme problemene, altså vinduene kan ikke åpnes, vårt soverom kan ikke betegnes som annet en en badsttu. Så det måtte bli på stua eller kjøkkenet da, med åpent vindu.

Skrevet

Vi har til i dag bare hatt en rullegardin som har skjermet for solen, men likevel har det vært drepende varmt på soverommet om kveld/natt. SÅ i dag har jeg montert persienne i tillegg slik at det fortsatt er mørkt, men vi kan lufte om kvelden. Altså dobbelt opp, og så har jeg spikret omm et dynetrekk utenpå vinduet, for jeg vil prøve å stenge solen ute, utenifra. Så kjøpte vi vifte som vi har gående før vi går å legger oss. Så den blåser inn på hennes rom. Ellers så får hun bade så mye hun vil i et lite basseng utenfor og jeg prøver å gi henne rikelig med drikke, selv om det innebærer tynn saft. Så får jeg håpe nettene blir preget av litt mer søvn. Hun har vært urolig nå i 5-6 netter. Ikke noe kjekt.

Skrevet

Vi klarte det ikke,så i dag fikk jeg helt nok og investerte i en aircondition til å ha på soverommet. Det skal bli ubeskrivelig godt å legge seg på et svalt soverom til kvelden!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...