Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Er det noen flere som må ha barnet i barnehagen,han er 10 mnd gammel nå,spiser brød frukt og drikker morsmelk,alt fungerer,men jeg er så nervøs.

Storebroren går i samme barnehage,men på stor avd,andre som har 10 mnd gammel baby i barnehgen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off,jeg vet hva du mener.......snuppa blir 10,5 mnd før hun begynner. Men hun har alltid vært sammen med meg. Drikker morsmelk, og er ikke vant til å blir lagt av andre.... Hun har vært lite sammen med andre barn, og gråter lett når hun er sammen med andre som blir ivrige etter å leke med henne. Gruer meg skikkelig!! Men jeg tror ærlig talt av snuppa trenger å løsrive seg litt fra meg, og bli litt mer sosialisert.Men det blir nok en hard overgang for oss begge. Jeg gjør alt jeg kan for å forberede henne. Drar mye ut blant folk så hun venner seg, besøker andre barn og øver på flaske. Men jeg føler hun er så lita enda!!! Håper det går bedre enn jeg tror. Alle sier det er verst for oss foreldre. Håper de har rett, og at det går bra for hennes del! Vet ikke om du fikk svaret du ønsker, men vi er iallefall flere i samme båt om å være nervøs før barnehagestart.

Skrevet

Å.. Føler med dere, de er små enda ja..

Men håper jeg kan berolige dere litt da. Jobber selv i barnehage med de minste, og har jobbet med ei som var 9 mnd. Etter tilvenningen så gikk det utrolig bra. Siden de er så små blir de faktisk fort vent til rutiner og det å ha andre voksne i nærheten. De vil jo bli tilknyttet en primærkontakt som tar imot dem og som vil snakke mye med dere foreldre om hvordan dere gjør ting og hva barnet er vant til, og gjøre overgangen så lett som mulig.

Snakk med de i barnehagen og fortell dem hva dere er bekymret for, be om informasjon og ring dem når dere føler for det! Det har jeg tilbudt foreldrene til de barna jeg har tatt imot, og det har de alltid satt pris på! Syns det er mye bedre dere ringer og spør hvordan ting går enn å lure og undre..

For små barn er andre barn noe av det morsomste og mest inspirerende som fins, så det at andre barn er der og leker vil nok ha en kjempefin innvirkning på tilvenningen!

Masse lykke til, og husk at dere som foreldre kan kreve trygghet fra barnehagen..

Skrevet

takk for beroligende ord!!!!! :) Skal snakke mye med personalet i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...