Gå til innhold

ohhh, skummel dag i mårra...

NyttHåp <3 baby nov 09

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag er det 12 uker siden jeg mista i MA i trettende uke.. rart å tenke på at jeg kunne vært 25 uker på vei nå... Jeg har ikke fått mens tilbake etter MA'en, og i det siste har jeg bare blitt mere og mere hormonell og føler meg veeeldig gravid. Hjemmetester viser positivt, men tør ikke stole på dem. Kan jo være at det henger igjen fra forrige svangerskap enda.. I morgen skal jeg dra til lege for første gang etter MA'en. Da skal jeg få sjekket om jeg kan være gravid eller ikke... huff, gruer meg skikkelig. Er redd ho bare sier at jeg bare er i hormonell ubalanse eller noe sånt. Har ikke peiling på hvor langt jeg eventuelt kan være på vei OM testen hos legen også viser positivt... Kan de se det på HCG-nivået eller?

Kryss fingrene sammen med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du er gravid:) Hcg nivået burde være borte fra MA en etter 12 uker... Dessuten så tror jeg faktisk at de henviser deg til tidlig ul for å se hvor langt du er på vei... Lykke til, sikker på at det går bra!!!

Skrevet

fingre krysses for deg! Det er nok en spire der;-)

Jeg driver også og tester positivt,men det er bare fire uker siden jeg mistet, var da i syvende uke. Testet negativt etter to uker, så jeg vet ikke jeg...

Skrevet

Hm, siden du hadde MA i uke 12, regner jeg med du hadde utskrapning. Når alt innholdet i livmor er fjernet synker hcg nivået ganske raskt. I tilfeller med spontantabort hvor det ikke utføres utskrapning kan det være små blodrester der inne som gjør at hcg'en synker treigere. Jeg tror du er gravid igjen jeg:) La oss høre fra deg!

Skrevet

:) Jeg var nok heldigere enn jeg hdde trudd:) Legen brukte ikke lang tid på å kjenne seg frem til at jeg ganske sikkert var 8-9 uker på vei allerede...Det hadde jeg aldri trudd. Jeg var jo helt sikker på at hormonene hadde løpt løpsk etter min MA....

Fikk ny time til ho om 14 dager allerede. Tror ho forstod hvor engstelig jeg ble for at denne også bare skal ramle ut snart.. Prøver å roe meg ned å tenke at dette sikkert går helt greit, men innerst inne sitter det bare spikret om at den ramler sikkert ut snart så jeg skal ikke engasjere meg i den enda...

Er jeg den eneste som er så forferdelig nervøs når man egentlig burde juble høyt? Tenk, jeg har gått rett i produksjon etter at jeg mista!

Legen mente at alt nok hadde kommet raskt igang ettersom jeg hadde hatt en bra utskrapning uten komplikasjoner:)

Skrevet

Gratulerer!

Nyt og vær glad!

Hilsen

Skrevet

Hei Dukkedeisi!

Gratulerer fra meg også! Kjenner meg godt igjen i din situasjon. Hadde også MA for ca 12 uker siden. (var 10 uker). Har ikke helt kontroll på syklussen men tror jeg har IKM i disse dager. Har bestemt meg for å ta test i morgen tidlig. Det er med skrekkblandet fryd jeg gjør det fordi, jeg som du, er redd for at det kan skje igjen. Drømmer innimellom å plutslig bare være 13 uker på vei uten å ha visst om det, så hadde jeg sluppet unna de nervepirrende ukene i starten!

Hvordan går det med deg nå, klarer du å slappe av eller går du og leter etter symptomer som du hadde når du hadde MA?

Ønsker deg alt godt, og lykke til!

Skrevet

hei Bollus:)

Ja, kan godt forstå at det er skrekkblandet fryd på å ta en test.. Jeg tok selv en for et par uker siden. Var vellmest redd for at den skulle være negativ ettersom jeg ønsket så mye at den skulle være positiv.. Men den ble positiv men streken var svak. Så jeg trodde ikke helt på den. Da jeg tilslutt bestemte meg for å dra il legen, så hadde jeg laget en haug med unnskyldnninger, til mitt bekymra sin, på hva annet enn graviditet det kunne være.

Nå er jeg så heldig å være i 10. uke, kanskje 12. ? tror legen sa at livmora mi måtte være 9 uker på vei sånn ca..

Nå er jeg blitt skrekkelig kvalm de siste dagene, så jeg slapper av nå. Går ikke å leter etter tegn på at ungen er død. Men jeg forventer allikevel ikke at den skal overleve til uke 20... Tror det er bare jeg som prøver å forberede meg på å miste på nytt, så sjokket ikke skal bli så stort igjen.

Sist jeg hadde MA hadde jeg ingen tegn på forhånd. Ingen murringer og ingen farget utflod. Våknet bare midt på natta og kjente det var blødt i senga- og forstod med en gang jeg hadde mista. alle graviditetssymptomer var forsvunnet som dugg for sola- og jeg badet i blod... Håper jeg slipper å oppleve det en gang til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...