Gå til innhold

Mange som fullammet til 6 mnd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det virker som om de fleste begynner med fast føde tidligere ( eller er det bare de man hører om.:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de aller fleste begynner med fast føde ved 4 måneders alder. Hvertfall slik jeg oppfatter det...

Det aller beste for barnet er jo at det blir fullammet i 6 mnd, men det er mange som begynner før av ulike grunner (ikke går opp i vekt, drikker mer enn 1 l mme, osv...), og det er jo forståelig. ;o)

Jeg har iallefall et mål om å fullamme til han er 6 måneder, og slik det ser ut nå blir jeg å gjøre det (nesten 5 mnd). Trives godt med det, og etter 3 måneder med brystvegring er gutten endelig begynt å kose seg med puppen. Er hærlig!

Det blir ikke alltid som man planlegger, men man burde gjøre det man kan for å få det til. ;o)

Skrevet

Jag fullamma tills mini var 6 mån och ett par dagar. Han fick inte ens en liten smakspröve innan det:) Hade gärna fortsatt på bara pupp men de trenger ju den extra järnen som är i gröt. Ammar fortfarande (8,5 mån) och vill göra det tills han är minst 1 år hoppas jag:)

Skrevet

Jeg har fullammet til nå, å tenkte å gjøre det noen uker til siden han snart er 6 mnd. Ser ikke noe poeng med å begynne før det. Tror det er større sjans for mage vondt hvis en begynner tidligere

Skrevet

jupp min gutt er 6 mnd og har spist grøt i litt over en uke .. får en gang i døgnet

Skrevet

Virker som om det er veldig få her inne ihvertfall. Jeg hadde tenkt å gjøre det, men har så smått begynt med smaksprøver av grøt. Har ikke planer om å utvide repertoiret så voldsomt før 6 mnd. Ble fristet til å prøve grøt for å få henne til å sove lenger, men nå har jeg lest flere plasser (basert på forskning) at det ikke er noen sammenheng (så lenge babyen får nok mat i morsmelken og legger på seg normalt), så jeg drøyer litt med grøten nå.

Skrevet

vi ga grøt rett før snuppa ble 6 mnd. etter råd fra hs, ville ikke starta med grøt ved 4 mnd på egenhånd, uten klarsignal fra hs!

Skrevet

6 mnd og fullammer her. Bør vel kanskje begynne med noe annet snart...

De fleste jeg vet om begynner litt ve 4-5 måneder, men jeg synes det er så lettvindt å reise bort og sånn uten å tenke på mat som skal tas med :-)

Skrevet

Jeg fullammet til han var over 8 mnd jeg.. han er 9 mnd nå og amming er fortsatt hovedmaten! jeg har masse melk og mini er svært lite lysten på mat.Har endelig kommet opp i en porsjon grøt om dagen nå... men har ikke vært lett. Han legger godt på seg så hs sa jeg ikke skulle stresse med det. Han spiser frukt og fruktmos nå også! Lettvindt med amming når vi er på stranda da:)

Skrevet

Kommer an på hva som er fullamming? Vi starta med smaksprøver av diverse fra ca 20 uker tror jeg, men han har ikke enda fått ordentlige måltider. Er 6 måneder nå, så vi må begynne ordentlig nå. Dessuten starter snart pappaens del av permisjonen og da må mini være litt mindre avhengig av meg...

Vi bor ikke i Norge og her fikk vi beskjed om at fra 20 uker til 6 måneder er det et "bevissthetshull" hvor det kan være enklere å venne dem til forskjellige smaker og konsistenser enn om man venter helt til 6 måneder med å la dem smake, så jeg vet ikke, det kan kanskje være bra for de små magene å få en så lang tilvenningsperiode som mulig også før de skal fordøye hele måltider?

Skrevet

Har planer om å fullamme til han er 6 mnd ja - er snart 5 mnd nå.

Men hadde nok begynt med litt grøt hvis han hadde vist tegn på at morsmelk ikke mettet nok ja.

Min luring sover forresten hele natten på kun morsmelk nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...