Gå til innhold

Bleieslutt er umulig her i gården....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 2, 5 år og bleieslutt skjer bare ikke...

vi har forsøkt å sette henne på toalettet etter måltid når hun våkner etc i over 6 mnd. resultatet er at hun nå nekter å sitteder. Hun vil bare dersom hun får lese bøker og det skjer aldri noe....

De rosa bleieslutt bleiene funker ikke. Hun gir blaffen i om hun blir søkkvåt... Resultatet er bleieutslett for første gang(aldri hatt det før)

Om hun går uten klær tisses det og annet over en lav sko overalt og det ser ikke ut til å bry henne i det hele tatt.

Å si at store, fine jenter, prinsesser mm tisser og bæsjer på doen er virkningsløst. Det gir ikke henne noe mer lyst til å gjøre det selv....

HJELP.....!!!

Gode råd tas i mot med takknemlighet!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke stresset med det. det er aldri vits i å tvinge dem til å slutte med bleier...

vi prøvde å putte datteren vår på do nå i vår/starten av sommeren men hun nektet... skulle IKKE sitte der...så jeg tenkte at vi får prøve å slutte neste sommer....

men så var det fint vær en god stund og hun gikk da naken masse. løp inn og ut på terrassen og badet osv. og da tisset hun på terrassen osv..plutselig en dag sa hun at hun ville på do og den dagen sluttet hun med dag bleien.. det er nå litt over 3 uker siden. hun har av og til noen uhell men det er ikke ofte..;)

så jeg tror du må slappe av og ikke stresse med det.. de må finne ut av det selv

Skrevet

Hun er nok ikke klar for det ennå. Hun er jo bare 2,5.

Ville ikke mast på henne i det hele tatt. Prøv heller igjen om 1 mnd tid. Jeg har aldri stresset med det og mine 2 eldste sluttet når de var 2,9 år og 3 år. Helt greit det synes jeg. Jobber i bhg og ser at det er veldig få på 2,5 år som går uten bleie. De fleste begynner når de nærmer seg 3 år.

De som slutter tidlig har jo ofte maaange uhell den første tiden. Nei, vet ikke jeg. Men ville ikke stresset:-)

Skrevet

Jeg kjøpte noen fine klistremerker til jenta vår her om dagen. (Hun nektet å sitte på do og potte og det kom aldri noe hvis jeg først fikk henne til å sitte).

Jeg fortalte henne at når hun var flink å tisse på gresset eller i do skulle hun få klistremerker som hun kunne klistre på et ark. Der skrev jeg på hva hun hadde gjort - så blir det litt gøy å ta vare på også.

Hun kastet bleia der og da, gikk ut på gresset for å tisse! Helt utrolig som det snudde på minuttet. Nå er det noen dager siden dette skjedde, og nå roper hun at hun må tisse i do! Nr. 2 har vi ennå ikke fått til men nå er vi optimistiske.

Når hun har spart opp nok klistremerker skal hun få et puslespill (dette har hun fått se så hun vet at det er premie på lur). De er ikke så dumme disse små..he he...

Skrevet

Du må slutte å stresse ungen din sånn. Hun er bare 2,5 år, og hun er rett og slett ikke klar for å slutte med bleie.

Mitt råd er å legge hele bleie-avvenningen på hylla. Slutt å fokuser på det, la hun bruke bleie.

Du kan gjerne nevne det inn i mellom at dersom hun har lyst å tisse på do/potte så skal hun få lov til det, men ikke mas.

La potten/doringen ligge tilgjengelig på badet.

Vår gutt sluttet først nå i sommer, litt over 3 år gammel. Han har hatt null interesse for å slutte tidligere, og vi har ikke mast på han. Bare sagt at han kan få gå på do hvis han vil.

Vi satt fram doringen slik at han ble vant til å se den.

Plutselig en dag tidlig i juni sa han at han ville på do. Og da var det gjort. Han hadde noen få uhell i begynnelsen hvor han glemte seg og tisset, men er tørr og fin nå.

Har stor tro på at det må skje i barnets tempo. Du kan legge tingene til rette for at hun skal slutte, men gi henne tid. Hva er det som haster sånn..........

Skrevet

Tenk at jenta di skal begynne å tisse på do/potte, ikke at ho skal slutte med bleier. Det er nemlig to forskjellige ting. Bleieslutten kan komme når bleiene stort sett er tørre.

Her er tissedans/bæsjedans veldig kult (synger og danser) - og belønning god nok.

Skrevet

Datteren vår er helt likedan, hun er litt over 2 år. Vi har kjøpt potte for det fikk vi anbefalt fordi toalettet kan bli litt for stort og så liker de å ha beina på gulvet. Men hun er overhodet ikke interessert. Jeg tror man skal ta det med ro med bleieslutten og ikke stresse med det. Kan jo gjøre vondt verre. Jeg husker jeg var livredd for å sitte på do da jeg var liten.........

Skrevet

Tror nok hun rett og slett ikke er klar ennå. Jenta mi er 2 år og 9 mnd å hun begynte for 1 mnd siden å tisse og bæsje på do. Før det spurte jeg henne innimellom om hun ville sitte på do, å noen ganger ville hun andre ganger ikke. Så jeg har egentlig bare latt det ligge, å latt henne styre dette selv. Nå har hun i en mnd gått på do hver eneste gang, å nå bruker hun ikke bleie på dagen mer. For nå har hun vist at hun er klar. Før sommeren så var hun rett og slett ikke klar. Enkelt og greit :)

Jeg ville bare gitt henne tid hvis jeg var deg. Plutselig finner hun ut at det er gøy å gå på do, å ekkelt å bruke bleie.

Jeg lot hvertfall ikke vesla slutte med bleie før hun hadde gått på do en del ganger. For hvis hun tissa på seg så syns hun det var ekkelt å ha tiss i bleia. Så her var det ikke aktuelt å fjerne bleia før hun viste interesse av å gå på do. Nå bruker hun kun bleie på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...