Gå til innhold

Vugge eller seng?

Skrekkblanda fryd *mamma*

Anbefalte innlegg

Er så usikker på hva den lille skal sove i. Hører om mange babyer som ikke vil sove i en stor sprinkelseng i starten. Har montert senga nå og den står klar på soverommet vårt med himmel og uro, mangler bare sengetøy. Men jeg har også en Leandervugge som skal henges i taket.... den ville jo tatt mye mindre plass på soverommet (som nå er supertrangt). Men hvordan er det å ta en baby inn og ut av en hengende vugge midt på natta? Og blir ungen bortskjemt av å sove i vugge slik at tilvenning til seng senere blir vanskelig? Er det bedre å ha vugga hengende i stua for dagsoving?

Og til sist; hvis jeg henger vugga i stua, hvordan unngår jeg at katten hopper oppi og sover der? Katten elsker nemlig vugga allerede, noe som resulterte i at jeg må vaske hele greia enda en gang...puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har sprinkel seng med tykk å god senge kant rundt og himmel på soverommet og på stua har vi en kjempe søt kurv som han kan sove i på dagtid:) kurven har myggnett så har man katt kan man ha på d for å unngå at katten blir fristet til å bruke dn han også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter inn fra 2 trim, men kommer over her i morgen, så kikker innom litt..

Vi har både vugge og sprinkelseng. Vi har med de to første brukt vugga som seng de 4 første mnd, for så gå over til sprinkelsenga. Denne gangen vil vi ha vugga i stua som sove plass og begynne med sprinkel senga helt fra starten. Håper dette går bra.. De andre to har bare sovet på sofaen i stua når de har sovet på dagtid.. Ville prøve å unngå dette denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei =) på besøk fra dinbaby 0-1 år =) æ har en gutt som e snart 6 mnd å han e min nummer tre,ingen av mine unga har lagt i sprinkelsenga de 3-4 første mnd,de har lagt i vognbagen på natta,så mye lunere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei innom fra 2 trim - siden jeg nærmer meg 3trim:) Vi har leandervugge som vi brukte til vår første - vi hadde den på stativ som vi flyttet mellom soverommet og stua de første 4 mnd.Var ikke noe problem det.Var veldig greit å bare kunne flytte henne i vugga uten å forstyrre henne om hun allerede sov når vi skulle legge oss. Grunnen til at vi kun brukte stativ da var at vi visste vi skulle flytte da hun var ca 4 mnd - og ikke ville lage hull i taket til krok der vi skulle selge.Denne gangen kommer vi til å bruke stativet i stua/kjøkkenet og ha krok i taket i loftstua/soverommet:) Dattera vi har fra før får da bruke sprinkelsenga noen mnd til før hun får stor seng. Var ikke noe problem å gå over til sprinkelseng på natta med henne iallefall, ingen antydning til bortskjemt. Kan vel sikkert bruke vognkattenett over vugga i stua? Det er jo luftig med store hull. kan sikkert bare tre strikk gjennom hullene om d trengs å være strammere for vugga enn for vogna,noe jeg regner med at trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:vi brukte først vugge til datteren vår.Hun elsket vuggen som stod på vårt soverom for deretter flytte inn på eget rom og i sprinkelseng da hun var ca 5-6 mnd gammel.Ikke noe problem,hun sov godt i sprinkelsengen fra dag 1.Kommer til å gjøre det samme med neste mann hvis barnet liker vuggen!Det fins vel noe type kattenett el å få hengt over leandervuggen???Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har vugge til min ufødte baby:) har sprinkelseng også, men skal bruke vugge de første måndene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...