Gå til innhold

Dere som scrapper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan organiserer dere albumet? Lager dere sider for hver måned? Har dere en ekstra album der dere setter inn bilder som ikke blir med i scrappealbumet? Jeg skal begynne å lage scrappealbum nå, men vet nesten ikke hvor jeg skal begynne! Har jo så mye bilder!

Noen som har tips til hvor jeg kan handle scrappbooking på nettet?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har svart følgende på skravle:

=o)

Jeg har sider for hvert "tema". Eks dåp, bursdag, ferietur ++++ Også sider innimellom med hverdagsbilder. Skriver alltid årstall når jeg går inn i ett nytt år.

Fins mange måter å scrappe på. Noen kjøper ferdige sider og har i perm. personlig liker jeg en stor,sort album. Da kan jeg avansere der jeg vil, og gjøre det enkelt innimellom. Kan også kjøpe ferdige sider å lime inn, men det liker ikke jeg noe særlig. Dessuten er det dyrere!

Generelle tips: Ikke ha som mål å scrappe ALT av bilder. Da går det som regel opp i fisk fordi du blir lei, og det blir ett slikt tiltak. Ha noen enkle sider innimellom, gjerne hverdagsbildene, så lager du mer avansert rundt spesielle anledninger. (Det kan være at hun eks. har tatt sine første skritt, da kan du lage litt ekstra.) Ja, du skjønner hva jeg mener.

Jepp, har ett annet album det jeg fortløpende setter inn de bildene jeg ikke scrapper. Men har også en skuff med bildekonvolutter i ;o) Fremkall gjerne kun det du vil scrappe og ikke så mye mer, dersom du har digitalkamera. Bildene har du jo på pc-en uansett. Brenn gjerne på cd alle bilder. Også scrappebildene. Jeg lager en slags konvolutt bakerst i hvert album med alle bildene i albumet på cd. Slik at dersom jeg senere trenger ett bilde jeg ser i albumet til noe annet så kan jeg finn det på cd-en.

Forøvring kan det være lurt å ta vare på alt av kort etc., for der kan du klippe ut motiver. Vi har f.eks. hentet mye dåpsmotiver fra kortene. Også plukke fra naturen. Ett par tørre gressrtå og ett flatt fint skjell kan gjøre seg i ett album der vi er på stranda (på bildene altså). :)

Det kan lønne seg å handle litt på nille o.l. av scrappeting, det er rimeligere. Så kan du ha dyrere og finere ting også. Men ALT må ikke være så dyrt!!

Jeg bruker også litt klistremerker. Spesielt bokstaver i ulikt format. Dem samler jeg i en slik klistremerkealbum for barn :)

Tja, vet var vel det jeg kunne bidra med! Kos deg!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...