Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior fikk velling til kvelds. Litt under en full måleskje (nan måleskje) i 185ml mme. Da vi skulle legge han var han urolig, noe som endte i hylskrik. Han pleier ikke skrike sånn når vi legger han. Det jeg ikke skjønner er at han har fått smaksprøver (1 måleskje) med grøt en gang om dagen for 5.dagen på rad nå (uten magevondt), og derfor prøvde jeg velling til kvelds i dag. Hvorfor skulle han da eventuelt få magevondt av velling, men ikke av grøt??? Brukt samme pulver til grøt som til velling. Skjønner ingenting jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke sikkert det er vellingen som ga magevondt, selvom det er sannsynlig! kan være et sammentreff at magevondten kom akkurat denne kvelden.

men gi heller litt velling på formiddagen en periode, ikke på kvelden, så ser du ann hvordan han tåler det. kanskje ha oppi litt malt eller sviskedaft i tilfelle magen blir treg? og det var det han reagerte på?

Skrevet

Men han tåler jo grøt, og det er samme grøtpulveret jeg brukte til velling.

Kan jo ha vært en kombinasjon av litt magevondt, overtrøtt og varmen. Ikke alltid like lett å forstå disse små.

Skrevet

Vi har opplevd akkurat det samme. Samme grøtpulver i grøt og velling, men hylskrik etter vellingen. Måtte bare kutte det ut vi, og startet med to grøtmåltider istedenfor. (ga velling på morgenen). Nå er hun i storform igjen.. Men hvorfor det er sånn aner jeg ikke ;o)

Skrevet

Det er ikke fordi han svelger mye luft da? Kan ikke neo særlig om sånt jeg da, men kan jeg spørre om en ting;

Kan jeg lage velling av den grøten som skal blandes med vann, f.eks havregrøt? Blander jeg det bare ut med mme i stedenfor, og i tynnere form selvsagt?

Skrevet

Eller kanskje han reagerer nå på at du begynte med grøt før han er 3 mnd.

Du får se hvordan det går.

Skrevet

Da burde han reagere på grøten også. Han får fortsatt smaksporsjon om morgenen og hadde han reagert på det ville vi merket det i løpet av dagen, noe vi ikke gjør.

Skrevet

Dere får bare se hvordan det går. Det er ikke sikkert det er noe spesielt. Kanskje han hadde luft i maven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...