Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere gave når ansatte i bhg gifter seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg giftet meg fikk jeg gave fra et barn med familie. Veldig koselig, men absolutt ikke forventet.

Det kommer vel an på hvor nært forholdet føles? Jeg hadde veldig god kontakt med dette barnet, noe foreldrene satte ekstra stor pris på. Men av 18 barn så fikk jeg også kun av dem. Jeg reagerte ikke på at ikke noen av de andre ga, ofret det faktisk ikke en tanke.

Så dette er ikke noe du behøver å gjøre.

Skrevet

Tenker på i forhold til folk som slutter - de får gaver alle sammen.

Har lyst å gi en liten ting, men det blir kanskje litt rart hvis ett foreldrepar gjør det og ikke andre - vi har ikke et nærere forhold til vedkommende enn andre foreldre har, det er bare at vedk. er en kjekk og flink person som det hadde vært hyggelig å glede.

HI

Skrevet

Hvis "glede" betyr "gjøre noen glad", tror jeg ikke du har noen sjanse uansett.

Den som gifter seg, er vel såpass glad at hun ikke blir glad/gladere enn hun allerede er p.g.a. (enda en) gave? Hvis ikke du har råd til noe à la egenkapitalen hun trenger til leilighet :-)

Nei, i stedet for en gave uten økonomisk betydning, så si heller noe hyggelig. Ord gleder ofte mer enn (unødvendige) ting.

Skrevet

Jeg var også glad da jeg gifta meg, men jeg ble nå glad for gaver likevel. :-)

Men det du sier høres egentlig fornuftig ut. Dessuten: Det er andre på samme avdeling det ikke ville føles naturlig å gi gave til i en sånn anledning. Og det er vel "likt for alle"?

HI

Skrevet

Når styreren i bhg giftet seg samlet fau representanten inn 10-20 kr fra hvert barn og kjøpte et glass fra en serie de sparte på. Hun ble ufatteliug glad og rørt over at vi gjorde det. =)

Skrevet

Hva med å gi blomster, da? Da jeg gifta meg ble jeg kjempeglad for alle blomstene jeg fikk. Og det trenger ikke å koste fryktelig mye. Eller et fint kort.

Er vel alltid koselig at folk tenker på en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...