Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Heia. Eg har termin 28 nov. Jobber 100% som lærer og er veldig usikker på kor lang permisjon eg skal ta. Er det nokon som veit kva tid eg må starte å jobbe igjen, men både 10 mnd med 100% eller 12 mnd med 80%? Er litt grønn her, er jo noko med ferien og slikt og... Tips mottas og med stor takk:-)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Da går du sikkert ut i permisjon 3 uker før termin. Som i ditt tilfelle er 7. nov. Da starter du ikke på jobb igjen før september (10mnd)
Fuglehjertet Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Du MÅ ta ut tre uker før terminen (og disse mister du hvis du får for tidlig...). Ellers er det bare å sette seg ned og telle uker, ved 80% er det 54 uker, 6 av de er forbeholdt far. Hvis du har fast ansettelse og er organisert har du jo rett på 5 uker ferie. De kan du jo avvikle enten under permisjonen eller like etterpå, det spiller ingen rolle vanligvis. Siden du er lærer kan du jo evt sette deg ned sammen med arbeidsgiver og avtale permisjon i bolker: Fra 3 uker før termin - fram til juleferie, fra etter juleferien fram til påskeferien, etc. Men det spørs om arbeidsgiver går med på det, men da blir jo permisjonen din desto lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå