ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 hva sier legene om bruk av dette 1 trim. ? ser i Felleskatalogen at d skal utvises forsiktighet 1 trim. -vil d da si at d frarådes å bruke d??? =)
gullet0305+09 Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Hei Har du ikke snakket med legen ang medisiner og svangerskap?? Jeg visste på forhånd at jeg kunne bruke mine medisiner da, men det er ikke samme som stemetil. Ville hørt med legen ihvertfall!!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2008 tenkte på kvlamestillende =) men hører nå at d er Afipran som brukes mest =) så da veit jeg d ;o) får jo ikke medikamenter uten å rådføre meg med lege, så d er jo klart jeg skal d !! (er ikke til meg engang;o)) men ville bare forhøre meg om noen her brukte detta, jeg ;o)
gullet0305+09 Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 ok, for på felleskatalogen sto det at det var antipsykoticum eller noe sånt?? kan være jeg har lest feil da.... trodde det var angstmedisin dette her - hehe, sånn er det når en ikke er lege og har noe videre peiling!! hihi Jeg tenkte at det var en type medisin som en bruker daglig og så blir gravid og da ikke vet om en kan fortsette å bruke det eller ikke:-) Ble noe komplisert dette her sånn plutselig.... hehe.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2008 sikkert jeg som har bomma ;o) var sikker på at d hette Stemetil (lurer på om d ble brukt mot kvalme før??) , -men men, d er sikkert Afipran som er riktig ja ;o) bruker ikke antipsykotikum jeg nei, hehe ;o) har ei venninne som spyr å spyr i varmen, STAKKARS, derfor sku jeg undersøke litt detta her da vettu ;o) tror vi dropper den Stemetilen jah ;o)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2008 d er et antipsykotikum OG et antimietikum, d var d jeg troddde ,O) men sikkert nok litt for heavy for gravide ja ;o) antimietikum = kvalmestillende =)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2008 Stemetil, altså =)
gullet0305+09 Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 ok :-) hehe, får håpe hun får noe som hjelper da. Skjønner at jeg er heldig for jeg har ikke spydd en eneste gang. Litt uggen, og det har vært det hele. Så skikkelig synd på hun venninnen din!!
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2008 ja d er d ... =( jeg har spydd en gang, bare... men nå fins jeg ikke kvalm at all, d ga seg for et par uker siden, å var vel aldri d du kan kalle ille.... =) heldigvis!! var samma sist... så jeg syns oppriktig synd i henne ja !! å her var d over 30 grader idag, å... not nice ... men vi får x'e fingrene fingrene for at d gir seg snart =)
gullet0305+09 Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 synes det er varmt her også. Tror gradestokken har tippet 30 grader nå. Gutten min nekter å være ute. tror han synes det er altfor varmt, så vi sitter inne med vifte på. Følger ellers etter skyggen rundt huset:-D hehe
Collet :) Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Hei! Stemetil er et antidespressiva og skal kun brukes under svangerskap med STOR forsiktighet! Jeg vet at dette gies til de som ligger på sykehus for ekstrem svangerskapskvalme og sonde-mating. I likhet med de fleste antidepressiva så tar det også knekken på kvalmen da, men... Jeg ville så absolutt først ha prøvd med Afipran, som legen kan skrive ut til deg. de er harmløse, men du skal ikke overstige 3 til dagen. Noen få hjelpes av Postafen, reseptfrie reisesyketabletter, men det hjalp ikke på meg, jeg måtte ha Afipran og det fungerer helt fint. Stemetil brukes mest for å roe mors kropp dersom hun er meget stresset og takler sykdommen (hyperremesis) dårlig. Men det er jo ingen tvil om at det går i fosteret. Om det er skadelig er vel ikke påvist enda, men i mangelen på noe annet så er vel dette det mest utprøvde. Jeg la med flere som fikk det i mitt forrige svangerskap, men jeg var kun inne til "oppvæsking" og fikk ikke mat gjennom sonde og slet fullt så mye..
Mayken Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 Stemetil er det som er vanlig å få utdelt når man er lagt inn på sykehus for ekstrem svangerskapskvalme. Jeg går på disse selv. Forrige svangerskap gikk jeg på noe som heter largatil, det er samme type medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå