Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Jeg lurer på hvilke krav som stilles til å bli badevakt? Hvordan er arbeidsdagen? Føler dere på ansvaret? Jeg er ikke så veldig sprek, men kan nå å svømme og liker meg i vann. Er ambulansesjåfør nå, men kunne tenkt meg å vært badevakt også. Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Det virker som om man ikke er så veldig nøye på formen, ihvertfall ikke der hvor jeg har jobbet. Det henger nok sammen med at det er vanskelig å få tak i folk. Kort sagt, du skal kunne svømme, både over og under vann. Du skal ha en rimelig god vannfølelse, og du skal kunne dykke ned på bunnen av bassenget du jobber i. Du skal også kunne litt grunnleggende førstehjelp, og her stiller jo du sterkt. Utover det er det personlige egenskaper som teller. Det er en sosial jobb og du må trives med å jobbe blant folk. Jeg er ganske lei av å jobbe som badevakt, etter å ha hatt det som heltidsjobb i 4 år. Det er ensformig og arbeidsdagene består jo stort sett av å trakke frem og tilbake langs bassengkanten. Til gjengjeld blir man veldig godt kjent med kollegaene sine, og man snakker jo mye med publikum, både barn og voksne. Hvis du er usikker på svømmeferdighetene dine, er ikke det noe problem. Du testes når du skal på jobbintervju, og hvis de er desperat nok etter folk, blir du ansatt, mot at du begynner å trene regelmessig. Det har skjedd hos oss.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Takk for utfyllende svar! Hvilke beredskap har dere? Skal dere være til stede, eller skal dere følge med de badende hele tiden eller? Hvordan er ansvaret? Hvilke førstehjelpsutstyr har dere?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 jeg er badevakt eller badevert som det heter i papirene mine! Jeg elsker jobben min,det er ikke en dag som er lik en annen, vi går ikke bare rundt et basseng, jobben består også av en del rengjøring,2 timer før åpningstid og 1 time etter stengetid + sjekk av garderober og toaletter hver time. Man må være i god fysisk og psykisk form for å ha en slik jobb, det er mye konsentrasjon særlig når det er mye folk man må ha et åpent blikk hele tiden.Det er en jobb hvor du kan oppleve å måtte redde et meneske eller miste et meneske men det har du jo faktisk god erfaring med som ambulansesjåfør. Vi har et utrolig godt miljø der hvor jeg jobber vi har en god dialog og personlig trener som hjelper oss med den fysiske formen. Og alle hjelper hverandre gjennom harde ting som ulykker og lignende. Å være badevakt er en seriøs viktig jobb som ikke jeg synes hvem som helst burde være, men alle mine kolleger inkludert meg selv elsker å bade det er også viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå