Strawberry Shortcake Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 De er veldig små, ser ut som bitesmå bindestreker! De er overalt ute, inne, inne i bilder, på hele kroppen... Vet ikke hva det er, men de er skrekkelig irriterende. noen som vet hva jeg mener og har råd?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 bananfluer? Sett små skåler rundt med en blanding av eddik og zalo - hvis de prøver å lukte/smake drukner de i det - funker veldig godt her. Pass på å hive gammel frukt og det organiske avfallet ofte.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 har ingen råd, men har vært plaga me de sjøl på den her tia av åre i flere åååår... det vare ikke så lenge da.. huske i fjord da det var noen som var ute i pausa.. da de kom inn var de full av de fluen,, overalt.... å det va sikkert 100 000 av de på vegge..
ToreTang Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Er det der de er nå ja :-) Som nevnt, skål med eddik og vask bort søl fra frukt/saft så blir de borte. Kortsiktig er å spraye de og alle overflater med JIF.
Strawberry Shortcake Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2008 Nei det er ikke bananfluer, men jaggu er de irriterende også! Disse her ser jeg aldri fly, plutselig er de der! Var ute i under to min, da var det minst 200 stk på meg. æsj! De kiler og da, små krypa... Skal prøve eddik, kanskje litt radar også...
TwoBoys@Home:) Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Å, bor du på samme sted som meg eller..? he he.. Her er det massevis av de.. Arrrghhh... sååå irriterende!! Ser de samler seg på vinduene.. Håper de forsvinner snart!
line_n & sara Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 her står det alltid et par eggeglass med eddik i vinduskarmen, og putter gjerne et glass i fruktfatet dersom det er kommet med noen bababfluer! er vi "hardt" angrepet, setter jeg ut skåler på kjøkkenbenken og ellers hvor jeg finner fluer! veldig effektivt!
Sjokoladekaka Skrevet 27. juli 2008 #8 Skrevet 27. juli 2008 Dersom det er dei som legg egg i blomsterjord, så funkar det å vatne blomstrane med salmiakkvatn. Det er ikkje mykje salmiakk som trengs(ein kork i 1-2 l vatn), og blomstrane tåler heilt fint:) Då drep du egga og larvane, nemleg:)
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Jeg setter ut et glass vin, så er alle oppi der når morgenen kommer
Strawberry Shortcake Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2008 Jeg skal prøve eddik og vin jeg nå! Det er som en annen sa her, det er fullt på dører og vinduer. Det er mest av de ute, men alt står jo åpent her, så det er en del inne også. Masse på lillegutt også, enda myggnetting er på. Men de hulla på nettingen er så store ifht fluene at det kommer sikkert 10 inn i ett hull samtidig. Det er slitsomt å ligge ute, de kiler jo overalt! Grrr!!!!!
Gjest Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Vann alle potteplanter på skål. Ikke vann ovenfra, så lenge jordoverflaten er tørr trives de visstnok ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå