Gå til innhold

Er/ var barnet planlagt...??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg ønsker meg veldig gjerne et barn, men skal begynne å studere til høsten.

Hvordan er det å ha et barn mens man studerer?

Negative og positive sider?

Planla dere å bli gravide mens dere studerer, eller var det ikke planlagt?

Klem fra Helene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hei:)

I min situasjon var det ikke planlagt, fant det ut i mars og har termin i slutten av november. kommet inn på barnevern til høsten og skal hvertfall begynne så får jeg se hvor lenge jeg går:)Ikke sikker enda på om jeg skal ta permisjon etter fødseln eller ikke..

Fikk litt panikk i begynnelsen og begynte og tenke på ALT, følte at alle planene mine gikk i vasken og jeg som ikke var ferdig med utdannelsen eller noe!!Tanken slo meg faktisk en gang at jeg "måtte" ta abort i og med at jeg var i min situasjon som student..men den tanken slo jeg fort fra meg og begynte heller og tenke på mulighetene og de er det nok av!;)

Nå er det jo bare 4 måneder igjen til fødsel og vi gleder oss bare mer og mer...Klart jeg skulle ønske jeg var ferdig med skolen og alt det der, men nå er det nå slik at jeg ikke er det så da innretter jeg meg etter det "nye" livet som venter, har et lite mirakel i magen min som er veldig velkommen selv om mamma`n ikke gjør ting i "riktig" rekkefølge..hehe;)

håper du ble litt klokere, svarte kanskje ikke helt på det du spurte om..:)

klem!

Skrevet

hei!

vårt barn var vel egentlig planlagt =) vi har vært sammen lenge, og samboeren min er ferdig med utannelsen neste vår, og har allerede fått jobb. Jeg har 3 år igjen av studiet (1 år bachelor + 2 år master)

Vi synes det er greit å får barn når vi er 23 og 25 år gamle, og siden vi har vært sammen ca 5 år, har stabilt hjem, økonomi osv- pluss at jeg kan være mer fleksibel når jeg er student (det komme sef an på hva du skal studere) Vi er jo ung i forhold til gjennomsnittet, men vi er ikke tenåringer lengre =)

Men hvis du ikke har studert før, så ville jeg ha ventet et års tid altså. så du får se hvordan det er, hvor mye tid du føler du har osv...

Det er jo kjempegøy å studere, og masse sosialt samvær som nødvendigvis ikke passer så godt for en gravid, he he. Du møter nye mennesker og nye utfordringer. Og det kan være greit å komme inn i det å studere før du blir gravid (det er totalt annerledes enn VGS)

- men hvis du vet hva du vil, og er strukturert osv, så hvorfor ikke ? =)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...