Nitrine Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Trenger noen gode råd her nå. Fått betennelse, og pencilin. Må pumpe ut alt på den puppen, og ikke amme fra den (sa lege). Men det jeg lurer på er om jeg kan amme også fra den puppen, eller bør ikke barnet få i seg den melken som er "betent"?
line_n & sara Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 jeg har hatt litt brystbet, og aldri fått beskjed om å ikke amme.. heller ikke fått antibiotika, heller da. har klart å bli kvitt den med amming, pumping og håndmelking, døgnet rundt. ved betennelse, må puppen tømmes helt annenhver time, og det er babyen som er mest effektiv da, pluss litt håndmelking etter amminga, så blir det tomt! ring legen og spør, du.. det er h*n som vet. melka blir normalt ikke dårlig av en betennelse, man har hørt at det en skjelden gang kan skje, men da er den visst litt misfarget/grønnaktig. men aldri opplevd dette. ville ringt... god bedring! veit godt hvor vondt dette er!!
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Jeg har ammet under brystbetennelse og brystabcess. Ville ringt en ammehjelper for råd. Det står kontaktinformasjon på www.ammehjelpen.no
Idun<3tosmå<3 Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Det er ikke melka som er betent, men vevet i brystet. Barnet ditt tar derfor ingen skade av det om du ammer. Og barnet tømmer puppen mye bedre enn pumpa, så tror kanskje legen din ikke har full kontroll på bb.. Om det ikke er adre årsaker som ligger til grunn for at du ikke skal amme på den puppen da... God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå