Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 9 mnd. har begynt å skrike og sutre konstant fra 12-13- tiden, og utover til han skal legge seg.

I går kveld skrek han som i smerte, bet seg i hånden og skrek "auau". Han var dyvåt av svette i håret, mens resten av kroppen var kald. For noen dager siden hadde han også over 39 i feber. Jeg ringte legevakt som mente at jeg skulle vente og se...

Om morgenen og utover formiddagen så er han i tipp topp form. Smiler og er kjempefornøyd. Så begynner han å bli urolig, sutrer og gråter, og hiver seg i bro. Om kveldene er det blitt til skikkelig skriking som om han har vondt. Jeg må da bære og bære, og passe så han ikke skader seg da han kaster seg bakover i bro. Legger jeg ham ned, så hyyyler han helt hysterisk som om jeg hadde skadet ham, og det tiltar i styrke dersom jeg prøver å avlede, overse, aktivisere el.l.

Mannen min er reist på jobb, så jeg er alene i 3 uker nå. Jeg verker i armene, og må ofte holde ham mens jeg lager grøt med den andre hånden. Går jeg på do, så ligger han på gulvet og skriker imens. Det er så slitsomt, og jeg føler at jeg kollapser snart.

Er dette vanlig, eller er det noe som kan være galt?

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min lille på 10 mnd sover 12-13 timer på natta, pluss 2 lurer på 45 min - 2 timer, kommer litt an på.

Det jeg lurer på er om sønnen din får nok søvn? Han høres fryktelig trøtt ut. Min blir allefall sutrete som din om han ikke sover nok.

Skrevet

Han sover nå. :) (O` herliga fred!!)

Men han sover omtrent ganske nøyaktig som din. Han sover hele natten, fra engang mellom 19-20.30 til 7-09 om morgenen. Etterpå sover han 1-eller 2 lurer på alt mellom 45 min - 2 timer.

(Dersom første hvil blir sen, og han sover opptil 2 timer, så hopper han over 2 hvilen. Da våkner han kanskje i 14-15-tiden.. så da blir det sengen i 19-tiden.)

Men vanligvis er første hvil i 10-tiden, og andre hvil i 15-tiden. :)

Bleie, sult og søvn tror jeg derfor ikke det er.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nei, da er det nok ikke det.

Har han fått tenner oppe? Har hørt det kan være ganske smertefullt. Men rart han ikke skulle kjenne tannverk før i 12-13 tida...

Kan det være at han kjeder seg? Er dere flink til å trille tur for å få et avbrekk fra leking på gulvet...?

Antageligvis et skudd i mørket dette også, men jeg prøver :-)

Skrevet

Det kan være tennene oppe. Han fikk jo nede for noen mnd. siden, men jeg kjenner ingenting oppe..? (Han har tatt hendene i munnen og skreket.)

Jeg er ute på noe hver dag, og har tenkt at vi kanskje er for mye på farten og han ikke får beveget seg så mye. Han er rolig når vi gjør ting, nesten apatisk, men det virker som han liker å være på farten..det blir liksom bare dobbelt opp m skriking når vi kommer hjem.

Men du har rett, for de få gangene jeg har tenkt at vi skal være hjemme og "kose oss" så har det vært mye mer stress enn ellers. Kan virke som han kjeder seg ja...

Det er den siste uka og to det har vært ille, egentlig er han veldig rolig og lett å ha med å gjøre ellers. Tålmodig og stille. Han er ikke sitt vanlige jeg, og i rykk og napp blir det skikkelige smerteskrik liksom.

Ellers takk for gode forslag!! :) Det kan godt mulig være tennene. Kan det være mulig at han savner faren og søsteren som er vekkreist?

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jeg kom til å tenk på en ting til; hva om han har øreverk?

Ikke vet jeg hvordan du kan finne det ut uten lege, men kanskje noen andre damer vet.

Men kanskje det er så såre enkelt at han savner pappa og søster? Ikke vet jeg.

Håper det bedrer seg for dere begge straks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...