mammarettogslett Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Føler jeg har for lite melk nå, ikke lekkasje lengre og de fylles ikke like raskt opp (ammer hver 2. time)hun er 4 mnd og 1 uke. nettene er blitt veldig slitsomme med mye amming og lite søvn. tenkte å begynne litt smått med grøt, men bør jeg bruke mm eller mme? aldri pumpet meg før og vet ikke om det er så mye å få ut av de nå gitt
Gjest Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Nå ammer ikke jeg, men det er vel enklere å bruke mme. Slipper å pumpe og det som følger med...
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Du sier du FØLER at du har for lite melk, og du ikke lekker lengre. Er babyen fornøyd? Går han opp i vekt? Har han flere tissebleier om dagen? ;o) Det er nemlig helt normalt at man ikke lekker noe etter 4 måneder, og at man ikke har sprengte pupper. Kroppen regulerer melkemengden etter hvor mye babyen din spiser, den har ikke 150 ml ekstra i puppen slik det var i begynnelsen. ;o)
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Hvis du skal begynne med noe ekstra så anbefaler de grøt fra 4 mnd alder.
line_n & sara Skrevet 27. juli 2008 #5 Skrevet 27. juli 2008 du har nok ikke lite melk, det er bare du og babyen som tilpasser hverandre. melkeproduksjonen er stabilisert! så lenge vektøkningen er normal, ville jeg venta med grøtsatart til anbefalt tid (6.mnd) men snakk med helsesøster dersom du er usikker. ring hs, avtal å komme innom for en veiing og prat. jeg bruker vanligvis mm i grøten, vil nok tro det er lurt å starte introduseringa med mm, så får barnet en kjent smak også! kanskje reaksjonene med magen blir mindre (?)
mammarettogslett Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2008 grunnen er vel mest at nettene er så slitsomme, (før var det amming et par ganger bare) men det trenger jo ikke endre seg av grøt igrunn. får ringe hs og høre. vil jo helst fullamme så lenge jeg kan:)
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 Jeg synes det høres naturlig ut at jo eldre de blir, jo mer mat trenger de. Derfor vil de også spise mer om natta. Hvor ofte spiser babyen om natta? Sørg for at hun får spist seg ordentlig mett før hun legger seg, tilby puppen ofte de siste timene før natta. Har det holdt på lenge? Kanskje hun har økedager? ;-)
mammarettogslett Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. juli 2008 har endelig klart å legge henne kl 2000 den siste tiden, og da sover hun godt en stund, men med amminger også utover kvelden..i løpet av natten er jeg faktisk ikke sikker på hvor ofte jeg ammer, er helt i ørska, blir så trøtt av å våkne så mye og ofte! kan jo være økedøgn..får bare avendte situasjonen:)
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 27. juli 2008 #9 Skrevet 27. juli 2008 Kjenner til det med å være helt i ørska om natta (huff!) ;-) Men la det gå ei uke eller to så ser du ;-) Høres mest ut som økedager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå