Gå til innhold

VANNmamma - bokstavelig talt...

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Fredag formiddag fikk jeg dato for planlagt ks 18. august, siden jeg enda ikke hadde bestemt meg for setefødsel eller ks. Har hatt veldig sterke kynnere den siste tiden og syntes det var rart å få en på ettermiddagen som bare var på undersiden at magen. Men pytt pytt. La meg på solsengen på verandaen og kjente en ørliten iling av mensmurring. Hm rart, men pytt pytt. Så begynte vannet bare å renne kl 1420. Ringte føden som ville ha meg inn med taxi i steden for å vente 15 min på mannen min. Fikk en nabo til å kjøre meg og møtte mannen v døra. Riene hadde startet og ila den første timen var det 3 cm åpning. Alt så veldig bra ut og jeg var innstilt på fødsel. Tv1 sendte foten nedover og jm kunne telle tær. Litt før 1830 var det hele 7 cm åpning - helt fantastisk. Epiduralen påvirket ikke riene negativt, men virket dessverre ikke like godt på begge sider. Så viste det seg at Tv1 lå med beina i kryss, som er helt ok, men hadde fått navlesnoren imellom. Den lå ikke i klem eller noe, og fosterlydene var hele tiden fine. Fødselen kunne imidlertid ikke fortsette pga navlesnoren. De kjørte katastrofealarm, men kun for å få samlet alle troppene. Alt ble forklart så klart og tydelig, vi var helt rolige og opplevde ikke snev av dramatikk . Det ble narkose pga kun "halv" epidural og de ville ikke vente på spinalbedøvelse. Fra jeg sovnet til gutten var ute kl 1833, gikk det visst 2 min, og jenta kom minuttet etter. Teamet var veldig fornøyd med en nesten rekordrask gjennomføring og vi følte oss godt ivaretatt. Samtidig var alle også litt "skuffet" over at en perfekt setefødsel ble avbrutt. Gutten var 2105g/47 cm og jenta 2120g/46cm. Det er visst sjelden med så lik str. Lillebror var fin med en gang, mens lillesøster var slapp og lå med cpap til neste formiddag. Hun har også fått antibiotika, men friskmeldes i dag. De ligger nå i samme seng, og må vi bare vente på at ammingen kommer på plass. De er sugevillige i dag, og jeg har fått testet dobbelamming med hell. I formiddag var første gang jeg fikk begge på brystet samtidig. Morsfølelsen har jeg hatt fra første stund, men jeg ble først overveldet av følelser da jeg satt og snuste inn lukten begge de deilige barna mine. Sitre... Jeg er lykkelig og takker for at du ville lese.

Fortsetter under...

Åhh:D Gratulerer så kjempemasse, kjenner jeg virkelig gleder meg supermye selv nå, til fødsel og to små bebisser i armene:) Flott at alt gikk så fint til tross for at ikke setefødselen ble gjennomført:) Selv er jeg 20 og ørstegangsfødende, så jeg tror jeg velger KS om tvilling 1 ikke snur seg snart:D

Oktober er ikke såååå lenge til! Syns tiden går fort:)

Lykke til videre med de to små, kose dere masse masse:)

Og jeg gjentar igjen...

GRATULERER så mye med de skjønne tvillingene!

Takk for at du ville dele opplevelsen med oss her inne. Morsomt at du fikk leve ordentlig opp til nicket ditt.. *ler*

Gleder meg til å se de herlige små live, og ønsker dere alle tre fine og rolige dager, der dere får rikelig med tid til å bli kjent, og at du får snust inn masse deilig babydufter!

(Du klarte å peile deg inn på et perfekt tidspunkt for fødsel...nå regner jeg med at det er deilig å være i inne i et avkjølt rom, uten diger mage når varmen er som mest intens...

Selv sitter jeg stort sett inne, i det som liksom skal være det kjøligste rommet i huset, og gutta ligger i bare kortermet body og koser seg.)

GRATULERER SÅ MYE! Tusen takk for flott rapport. Synd at det stoppet opp og at du ikke fikk fullført fødselen, men godt at alt gikk bra med keisersnittet og at dere er passet godt på. Så bra at ammingen ser ut til å gå bra og at lillesøster er friskmeldt. Hvor lenge må dere bli på sykehuset? Ha en fortsatt super barseltid!

Annonse

Tusen takk, alle sammen. For 1 uke siden tenkte jeg at jeg kanskje kunne lage en bag med noe tøy og en tannkost, men jeg gjorde det ikke. Kanskje et tips til dere med noenlunde lik termin som meg... Ikke at det gjorde noe, mannen fikset det fint dagen etterpå. Sitter her og pumper og er dødstrøtt. Lillesøster har ikke helt skjønt hva pupp er og får fremdeles primært sondenæring. Lillebror får fra i dag pupp og bankmelk fra kopp. I morgen blir jeg flyttet over til barneavd til vi har fått amming på plass. Det tar litt tid med premature, så jeg vet ikke når vi kommer hjem. Nei, nå får jeg zzznorke litt... Vi sees enten på sykehusvisitt eller på senere treff.

Godt at alt står bra til med bege to, alle tre - egentlig alle fem! Sitter her og pumpe jeg også...minstemannen min fikk næring gjennom sonde på sykehuset så nå pumpes det til han - har i det siste begynt å ta litt pupp, mennn da skal imingen være optimal både på hans sultfølelse (må ikke vær KRISE) og melkemengde i puppen (ikke for lite og ikke for mye ;). Kos dere videre!

Tenk.. nå teller dere en familie på 5! Gratulerer så mye! Godt å lese at tross alt du/dere måtte gjennom så går det bra med dere alle. Nå som våre to små har blitt 7 uker kan jeg love deg at du har masse spennende å se frem til! Er litt kaos i hode - kanskje man kan kalle det ammetåke - her jeg sitter og skriver ett av mine første innlegg etter fødselen.. hehe.. skal love deg det tar litt tid alt rundt barna, samt gi storebror på 2,5 det han fortjener... Øyenbryna mine ser ut som finsk granskog! Ikke tid til mye egenpleie nei...

Lykke, lykke til med alt som ligger forran deg - husk at det også er dobbel glede!!

Gleder meg til å treffe dere snart.

God klem

GRATTIS GRATTIS GRATTIS,

Fikk meldingen din på dagen. Det er bare så utrolig FANTASTISK ;o)

Jeg kan love deg at jeg har pakket bagen. Har jo termin bare dager etter deg. Men siden du " sneik" i køen... ;o) Så er det vel ikke tvil om at jeg blir neste mann ut og deretter Trine. Jeg blir bare så glad for å høre at det gikk så bra og at dere koser dere masse. Gleder meg til å se nøstene

Klem;o)

• 2 uker senere...

Annonse

Takk for alle hilsener! Vi kom hjem onsdag i forrige uke etter 12 dager på sykehus for å vente på at Lillesøster skulle lære seg å bli selvforsynt. Det har løsnet litt nå i helgen og hun mangler nå kun 30 g for å nå sin fødselsvekt på 2120 g. Hun var hele (!) 15 g tyngre enn Lillebror ved fødsel, men han har dratt ifra og veier nå 305 g mer enn henne. Vi koser oss hjemme og har funnet en rytme som fungerer fint, både natt og dag. Jeg kombinerer dobbelt- og enkeltamming - alt etter hva som passer både meg og magemålet til barna. Føler ikke at dette går ut over synkroniseringen. Har heldigvis rikelig med melk. Nå knirker det i sofaen ved siden av meg, så da er det vel snart bare å brette opp igjen... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...