Gå til innhold

KS og bakterier fra mor...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette høres ut som en dårlig spøk; men dersom dere mener alvor:

Hvordan skulle man vite hvor mye bakterier, og hvilke bakterier man skulle tilføre babyen? Dette er overhodet ikke så enkelt som dere påstår. Folks tarmflora er forskjellig, og ingen har full oversikt over alle mikroorganismene som vokser der. Man kjenner nok ikke til metoder til å dyrke og påvise alt som finnes, og hvor mye som evt ville være fornuftig å tilføre en baby. Og det er ikke sikkert at det kun er bakteriene som er i tarmen som har betydning, det kan også være andre mikroorgansimer i tarmen som har betydning for f.eks immunforsvaret og allergi. Dette er overhodet ikke så enkelt som dere skal ha det til!

Molekylærbiolog

Molekylærbiolog/Anonym:

Hvilke bakterier og hvor mye? Hallo, man tenker da ikke slik når man føder vaginalt. Når en baby fødes vaginalt får den i seg avføring fra moren samt bakterier fra skjeden. Er da ingen jordmødre som står og ser hvor mange gram avføring den og den ungen får i seg?

Hvorfor skulle det da ha noen betydning om en KS baby får i seg disse tarmbakteriene/bakteriene fra skjeden?

Man driver jo ikke rutinemessig testing av gravide kvinners tarmflora, men likevel fødes jo de fleste barns vaginalt. Og forskere sier det er sunnt og bra at babyene får i seg bakteriene/avføring fra mor.

Vennligst forklar meg forskjellen mellom at en baby får tarmbakteirer fra moren sin i ansikt/kropp og munn - og det at en KS baby får i seg de samme bakteriene fra moren. Samme baby, samme mor, samme bakteriene. Den eneste forskjellen er forløsningsmetoden.

Det er de samme bakteriene, nokså lik mengde - så hva er problemet?

He he, selvsagt tenker man ikke slik ved vaginal fødsel.

Diskusjon her går jo bla ut på at noen av dere tenker å selv overføre deres egen tarmflora el. til bayen deres når de fødes med ks, og hvordan dere skal gjøre det. Så nå, du har altså tenkt ut en løsning på hvordan denne kunstige overføring til barnet skal foregå? Hvilken mengde og hvor mye av din egen mikroflora du skal gi til babyen? Dersom du har oppskriften kan du vel vennligst dele den med oss andre. Hi hi hi!!

Hi hi hi, ja det var virkelig morsomt du! :-D Hysterisk morsomt faktisk...

Nei jeg har ingen "oppskrift", er vel derfor det ble laget en tråd om dette for at man kan diskutere og lufte tanker og idèer ang dette.

Tviler på at det er store mengden som skal til, bare nok til at babyen får i seg noe av bakteriene, akkurat som den ville ha fått hadde den blitt født vaginalt. Ikke så vanskelig å skjønne er det vel? (jo tydeligvis)

Hi hi hi!!

Annonse

Jeg blir helt oppgitt av enkelte her jeg.

Det står skrevet gang på gang i fagartikler slrevet av forskere og helsepersonell av disse tarmbakteriene er BRA for babyen, og at barn født ved KS ikke får disse i seg og derfor er mer utsatt for å utvikle et dårligere immunforsvar.

ChellBell kan du vennligst fortelle meg hvorfor du synes det er verre å gi babyen tarmbakterier fra moren etter ett KS, enn at babyen får tarmbakterier av moren ved en vanlig fødsel?

Jeg skjønner ikke at dere ikke klarer å skjønne logikken! Frustrert!

Ganske utrolig at ikke flere av dere klarer å se forbi "ekkel" tankene deres, og heller ser viktigheten av det som vi skriver om.

Men men, dere gjør som dere vil, jeg skal iallfall gi min baby disse bakteriene som det anbefales at nyfødte får. Babyen hadde jo fått de uansett hvis jeg hadde født vanlig. Nå som jeg skal ta KS så må jeg gi de på annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...