Sessa ruger igjen... Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Foreløpig så klarer han jo ikke å tømme selv en kjempepupp pr måltid. Bør jeg da begynne på samme bryst neste gang, for å tømme det helt eller begynne på nytt? Har lest et sted at dersom de bare spiser starten på hvert bryst hele tiden så vil det lettere føre til mye gulping. Hvordan kjenner jeg egentlig at han har tømt brystet helt? Kan kun huske en gang jeg følte at frøkna hadde tømt brystet mitt, men da var hun kanskje 9 mnd eller noe...
Expat Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Om han ikke tømmer (tømming- hah! Noen tømmer aldri, like mykt, kanskje!) så begynn på den andre.
Sessa ruger igjen... Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2008 Med andre ord... alltid begynne på nye pupp ved nytt måltid?
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. juli 2008 Mykt?? Er jo så knallharde disse puppsa at selv etter en halvtime på puppen så er det forsatt hard, og da er lillegutt helt utslitt. Veide i dag, 5 dager gammel, og han hadde kun gått ned 6 g siden fødselen så han får tydeligvis i seg nok mat. Satt med melke oppsamlere i en halvtime i går og da rant det ut en dl. Er litt redd for å pumpe meg for da vil jeg vel bare øke produksjonen?
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Gratulerer med babyen:) min sønn er og 5 dager i dag:) og kjenner meg igjen i det du sier. eller...jeg har nok sikkert ikke såååå mye melk som deg. men det jeg og lurte på var det med å amme til det blir mykt. høyre puppen min kan jeg amme til blir mykt. men vestre er like hard etter amming. Og da ligger han til puppen ca. 20-30 min. er så redd for å få brystbetennelse eller tette melkeganger. Tror nok ikke du skal pumpe deg....det vil bare øke mengden. jeg satt også å amma i går kveld med den ene puppen i gutten og og et melkeglass under den andre. Hva samler du melken i?? dette er HEEEELT nytt for meg:)
Expat Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Sa ikke mykt, jeg sa LIKE mykt. Altså ingen harde partier. Om du kan sitte med melkeoppsamlerne så er det ikke noe poeng å pumpe, nei! Sitter du så kort som en halvtime, eller mens barnet dier den andre, så kan du seff spare melka i dypfrysen. Et par ting, for sprengen: Du kan klippe hull til brystvorta i kålblad (jada) og ha i bh'n, lag noen klare i kjøleskapet og bytt når kålbladet blir dvaskt. Ahhhh. Ikke brett brystvorten. Den skal helst ha litt rom men om det ikke går skal den trykkes inn som en ringeklokke!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 hm....men den vestre puppen min har harde partier etter amming....skal jeg bare amme lengre? så går disse harde kulene/partiene bort? Har et problem med at han sovner etter ca.15 min da går det treeeeegt videre. Hvor lenge skal jeg sitte med han i puppen? og burde jeg da starte på den samme puppen igjen viss han vil ha 10-15 min etter at vi er ferdige??
Expat Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=33 Les her, det skal ikke være sånn! Sitt med ham slik at haken til barnet er mot disse partiene, og/eller stryk over de harde partiene når melka renner/barnet svelger unna.
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 oj oj oj....den siden var fantastisk:) tusen takk:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2008 AAAAAAAAAHHHHHH!! Ja, det er vel like mykt (dvs. hardt) over hele puppen etter at han har spist... ingen kuler. Synes å huske at det var likedan sist... minnene strømmer tilbake i samme tempo som melka! I går hadde jeg ikke noe sterilt å helle melka over i, men helte den ut på et litersmål. Mannen fleipa med at han skulle lage kaffe latte! Satt med melkeoppsamlerene før jeg ammet, men så måtte jeg tisse litt og når jeg bøyde meg for å dra opp buksene så raaaaaaant masse ut... så da helte jeg av det og hadde oppsamler på et bryst mens jeg ammet på det andre... og vips så hadde jeg en dl. Husker jeg pumpet 8 dl på ti min sist... og da var frøkna blitt noen mnd. Jeg er helt åpenbart en ku! Har kjøpt melkeoppsamlerene mine på apoteket. Når jeg har de på minner det om kjoler fra 60 tallet (?) hvor det er sånne kopper i brystene. hehe, føler meg kjempe sexy!
Expat Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 Om du kommer igjennom de første ukene uten noe spesielt av komplikasjoner og det viser seg du er en -ahem- storprodusent, så tenk på donering da vel! Hør med barsel om de trenger melkedonorer!
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2008 Ja, tenkte på det sist, men hadde kolikk unge så da ble det nedprioritert, gitt. Skal absolutt ha det i bakhodet dersom det vedvarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå