Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Lillemann har alltid vært enkelt å legge, fram til for ca 3 uker siden var det bare å stelle, mate, synge, litt kos- så i seng. Der lå han å "snakka" litt med uroa, kosa med bamsen sin, og etter kanskje 15 min var det knyst fra han.. Men nå, jøje meg..Fremdeles samme rutine på legginga, men etter ca 15 min merker vi at han blir mer og mer irritert, som til slutt går over i skriking. Prøver først med hysj-metoden, men går det mot 3 min, og han ennå ikke har roa seg, tas han opp for trøst. Innimellom virker det som han nesten sovner, blir stillere og bare knysting fra han.. Men plutselig vræler han til..i går brukte vi over 2 1/2 time før han til slutt sovna..blir jo helt utslitt i øra..Virker som det er tenner på gang, klør veldig og ser antydning til to tenner nede..og han har nettopp fått første vaksinen.. Tips til hvordan vi skal få til dette uten en "kamp" hver kveld?? Blir jo ikke noe koselig avslutning på kvelden dette..Skal jeg sitte ved siden av senga helt til han nesten sovner noen dager, før jeg flytter meg lengre og lengre bort fra senga hans?? Hvordan gjør dere det? Han har 3 dupper på dagtid, 1.er på ca 30 min, så en langdupp på 2-3 1/2 time, og til slutt en på ca 30 min igjen..Prøver å ikke få den siste duppen senere enn 17.30-18tida, (han legger seg 20-20.30) Jammen ikke enkelt, detta...
Manx Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Hei! Høres ikke enkelt ut det der.. Antar han er ca 3 mnd siden han har fått den første vaksina? Jenta vår er 5,5 mnd og er også blitt vanskelig å legge (husker ikke helt fra når men..) Har ikke noen tips til deg, for lurer selv på hva jeg gjør "galt"- Trist når de gråter sånn ja, Jeg prøver å få henne til å finne søvnen selv, men det er ingen enkel sak. Ender opp med å bysse henne i søvn hver kveld! Klarer ikke høre på at hun gråter sånn. Pleier å sitte hos henne, stryke, hysje osv. (hører ann gråten selvfølgelig, men er alltid inne på rommet når hun gråter). Så til slutt tar jeg henne opp og bysser. Jeg ammer henne alltid siste gang for kvelden inne på rommet hvor det er mørkt, og hun kan sovne fint ved puppen for så å våkne og skrike når jeg legger henne ned. Roer seg heller ikke med smokk da nei... Kan jo være tenner som holder på å komme, prøv å smøre på sånn middel for det. Du får det på apoteket- husker ikke helt hva det heter. Er han ordentlig mett da? Uff vet det er slitsomt når det står på, men tenker som så at det blir vel bedre en dag:) Klem
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2008 Er 3.5 mnd ja..har også tenkt på om han er mett, men spurte hs om dette på siste kontroll, og hun sa at det var ikke lett å si hva det var..??jaja, han har i alle fall fin vekstkurve, 6675 og 64.5 på kontroll nå, så han legger fint på seg..men merker at han enkelte ganger blir sutrete ved puppen.. Han er vanskelig å legge på alle dupper, men det går lettest på første duppen, så blir det verre og verre utover dagen..Kanskje han sover for mye?? Men han blir sutrete hvis han er våken for lenge også, så jeg tror liksom ikke det heller.. Sitter alltid inne hos ham når han gråter..hvis han sutrer, får han ligge litt. Det samme hvis det er litt smågråt, begynner han å gråte mye, tar jeg han opp og bysser.. Det virker nesten som det er tenner, for det begynte omtrent samtidig med at han begynte å sikle voldsomt, samt putter alt i munnen for å lindre virker det som..Smører med Dentinox, men virker ikke alltid som det lindrer nok, altså.. Huff, håper det gir seg snart, for det er så lite koselig avslutning på dagen-og jeg blir veldig sliten av det, når det er hver kveld..og pappan prøver de dagene han er hjemme (jobber borte man-tor), men han vil liksom bare ha meg, har visst fått veldig preferanse for personer..Skal høre med hs igjen på 4mnd, da er min faste hs tilbake (var en av de andre på siste kontroll, da vår hs hadde ferie)..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå