Gå til innhold

baby 10 mnd, hvilke ord kan de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som nettopp ble 10 mnd som sier mamma, pappa, heia, hadet og nammenam. Dette har han gjort i 2-3 uker nå.

Synes ikke å huske at storesøsteren hadde flere ord så tidlig. Han lærer jo nå av henne siden hun kun er 16 mnd eldre, men er også litt imponert!

Er det noe de fleste babyer på 10 mnd kan?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er relativt tidlig ja. har ei jente på 9 mnd og hun har begynt å si "se" bevisst og strekker fram hånda. Tidligere sa hun mamma og pappa, men ikke bevisst,heller lyder hun leker med vil jeg tro. For nå i det siste har det vært endel a o e-lyder.

Skrevet

Hun sier hadet og vinker HELE TIDEN! hehe :) Også leker med mamamamamamamamama. Men har maaaange lyder, så tror ikke det er lenge før hun sier mer.

Gutten din er tidlig ute tror jeg :)

Skrevet

lillegutten min sier Mamma og mamamama til meg og baba til pappaen sin. ellers har han ikke sakt noe.. 11mnd

Skrevet

Gutten min sier en slags mamma og pappa, og pus når han ser nabokatta..... Og i dag sa han "Oh yeah!" Det hørtes iallefall sånn ut..... Fnis!!! Han er forresten 11 mnd gammel.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min gutt på ti mnd sier hei, heia, mamma, papen, nam, og et lite hallo da vi lekte med telefonen i dag. Mest går det i mammamammamammamamma :-)

Jeg synes han er veldig flink.

Skrevet

Mini kan si:

Mamma

Pappa

Hadet (adda) (mens han vinker)

Natta (datta) (ofte mens han vinker)

Takktakk (tattatt)

Neinei (nænæ)

Nammenam

Tittei (tætæææ)

og kua sier "Bø!"

og hesten sier "iiii"

og noen ganger sier hunden "æffæff"

Skrevet

Han er forøvrig 10mnd og 2 uker, men kunne alle uten om hunden da han var 10mnd.

Skrevet

ja han kan også neineinei :-) men aner ikke om han bruker det bevisst eller ikke, han husker sikkert bare at jeg har sagt det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...