GeneralSpringSkalle Skrevet 27. juli 2008 #1 Skrevet 27. juli 2008 Er gravid, 15 uker, med nr 2 har forelsket meg i navnet Heike hvis det blir en gutt. Sambo liker også navnet godt men vil gjerne oppkalle en eventuell sønn etter sin elkskede bestefar Olaves. har måttet tygge litt på det navnet, men synes det er koselig blir Heike Olaves kræsj? liksom dårig-gjort-kræsj eller kul mix? Min datter på snart seks heter Nadia Linnèa. Nadia og Heike? Nadia og Olaves? alle synspunkter ønskes velkomne
sonne Skrevet 27. juli 2008 #2 Skrevet 27. juli 2008 Ingen av navnene er nok helt min smak,men jeg synes Heike høres bedre ut enn Olaves. Sammen ble det litt for mye synes jeg.
prebs Skrevet 27. juli 2008 #3 Skrevet 27. juli 2008 Olaves er mye finere enn Heike! Synes Heike Olaves ble dårlig-gjort-kræsj...
huldra87 Skrevet 27. juli 2008 #4 Skrevet 27. juli 2008 Heike? Jeg vet av flere som heter Heika og Heiki, to navn som jeg liker ganske godt, men Heike synes jeg ble litt rart. Har aldri hørt det før. Olaves var også kansje litt rart, men jeg er svak for oppkalling! Jeg vet ikke helt om jeg klarer og like kombinasjonen Heike Olaves, selv om jeg prøver.. Hm. Så jeg vet ikke helt hva jeg svare, egentlig.
GeneralSpringSkalle Skrevet 27. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2008 thanx, får fundere videre synes guttenavn er vanskelig...
*Dubsgirl* Skrevet 27. juli 2008 #6 Skrevet 27. juli 2008 Jeg syns Olaves er kult!! Heike er helt greit! Heike Olaves går vel det..! Hva med Hannes? Nadia og Hannes
Frustrert76 Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 hva med å bruke olav eller ola.er jo litt oppkalling det og. nadia og ola er vel fint
♥ Herligheten ♥ Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Nadia Linnea var nydelig, men syns begge guttenavnene var helt forferdelige.
Vannmann35 Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Synes Heike Olaves var fint sammen, men ingen tvil om at det er et sært navn som han kan bli mobbet for - barn kan være onde... Kjenner selv en Heiko, men han er tysk da. Heike er jo ellers også et jentenavn. Synes ellers at Nadia Linnea er en helt annen type navn enn Heike Olaves, helt ulik stil - så en rar kombinasjon.
Mams-te-to Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Det var noen spesielle navn du hadde, det er riktig.Jeg vet ike helt hva jeg synest om navnene. Lurer på om jeg likte Olaves best, Heike var litt hardt kanskje. Heike minner meg litt om å Haike, som å stikke tommelen ut i veien for skyss.
Molla-67 Skrevet 28. juli 2008 #11 Skrevet 28. juli 2008 Heike Olaves er forsåvidt en fin kombinasjon og passer godt sammen. Men Nadia Linnea og Heike Olaves ble helt feil i mine ører.... Tror jeg hadde droppet Heike og heller konsentrert meg om oppkallingen hvis det er bestemt allerede. Olaves er jo også noe spesielt og litt tungt og gammelmodig... Ola og Olav vil jo også være oppkalling. Siden din datter har to navn synes jeg gutten også burde få to navn. Så mitt råd er finn et navn som passer til Olaves / Olav / Ola og som igjen passer bedre til din datters navn.
Castho Skrevet 28. juli 2008 #12 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er vant til Heike og synes Olaves er helt greit men jeg synes IKKE noe av det passer med Nadia. I mine ører klinger det virkelig ikke bra. Jeg tror jeg ville gått for Olaves om jeg måtte velge men kanskje jeg skal være så frekk å si at jeg ville valgt ett navn på Ol men ikke Olaves?!
GeneralSpringSkalle Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2008 he he... ikke frekt overhodet. veldig usikker selv men dere sender jo så blandede beskjeder!!!! stadig like usikker jeg nå. liker at folk er ærlig når man spør da, får liksom på forhånd testet ut litt thanx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå