Gå til innhold

Jeg blir skjelt ut noe så jævlig jevnlig av kjæresten min. Trakaseringen...

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

...skjer sikkert en gang i måneden, og er virkelig graverende. Dette skjer etter inntak av alkohol, eller om jeg har påpekt noe jeg mener han kunne gjort bedre, og da klikker det for ham.

Jeg kunne nevnt i fleng hva han lirer av seg, men det er egentlig ikke poenget.

Vi har vært sammen i snart to år og har et barn på ett. Om dagen har vi ferie sammen, men i dag ba jeg ham reise en tur alene til sin bror, fordi jeg ikke ønsket å ha et forhold til en mann som synes det er ok å trakasere meg slik. Han reiste.

Jeg mener seriøst at jeg ikke ønsker å fortsette livet sammen med ham om han ikke endrer seg. Jeg akter ikke å la meg behandle på denne måten.

Finnes det noen kloke damer der ute som kan gi meg råd om hvordan jeg skal få ham til å forstå at man ikke behandler sin kjære sånn?

Han tror sikkert at alt vil bli bra om noen dager, bare jeg får roet meg ned...

Det er ikke jeg så sikker på...

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, spørs om du kan endre han..? Høres ikke ut som noe koselig liv det der nei.. Om han mener alvor med forholdet må han innse at han har et problem og ønske å gjøre noe med det, som å være med til terapi eller noe kanskje?

Er dessverre ikke så klok på dette området, ville bare si at jeg synes ikke du skal godta å leve sånn!

Skrevet

en gang i måneden til samme tid?

da er det mannemensen han har...det har jeg hørt forekommer, er 1 uke i måneden da søstra mi må "veie sine ord" sier hun..

eller så er du sammen med "han" som ikke tåler å bli tilsnakket og det spørs om det er noe å leve med i lengden..

Skrevet

Jeg kan bare si: Følg magefølelsen din!

Det skal mye til for å forandre et menneske. Man kan gjøre forbedringer, men store forandringer er vanskelig.

Det virker som at det er i påvirket tilstand han er sånn, så et forslag er jo å be han moderere inntaket av alkohol. Om det er mulig?

Det kan også være en forsvarsmekanisme han har, siden det kommer ifm at du påpeker noe han kunne gjort bedre. Tror dere vil tjene på å snakke om dette, og rydde opp i hvordan dere kommuniserer.

Et alternativ er jo samtaler på familievernkontoret. De har erfaring, og vil hjelpe dere der dere sliter...

Skrevet

Ingen skal godta å bli behandlet slik! Er bra du har sagt ifra! Nå må du bare vise at du mener det. Jeg ville bedt han holde seg unna alkohol dersom han "ragerer" slik på det. Og alle må tåle å få kommentert det man gjør, men er selvsagt viktig (også overfor voksne) at man er flink til å kommentere/legge merke til det positive de gjør. Jeg ville satt meg ned sammen med han og snakket om hva man forventer av hverandre, og hva som skal til for å ønske å leve sammen videre. Uansett: Lykke til! Klem :)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nei, jeg tror ikke jeg kan endre ham, han må i tilfelle forstå at han må stå for endringen selv.

Men hvordan nå fram til ham?

Og nei, det er ikke til samme tid hver måned, det var et anslag om hvor ofte det skjer...-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...