Gå til innhold

Barnefar og alkohol før termin

Anbefalte innlegg

Hei! Samboeren min lurte på om når han burde slutte å drikke alkohol. Er 3 uker til termin idag, så noe kan jo skje nå, men forhåpentligvis ikke riktig ennå. Syns jo han kan kose seg med en øl nå i sommervarmen, men samtidig bør han jo være kjørbar. Kan jo evt ta taxi også da, bor ikke så langt fra sykehuset. Hva syns dere? Hva har dere blitt enige om?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138315065-barnefar-og-alkohol-f%C3%B8r-termin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det alkeholforbud 1 mnd før termin. Han har tatt et par øl etter dette men ikke festing og ellers nesten ingen øl. Har en rask fødsel bak meg så derfor. Kjenner mange som må kjøre "nå" og det er jo ikke så greit om sjåføren har drikke øl da. Det er masse annet man kan drikke så da syntes vi at det er greit.

Vi må ta taxi til sykehuset, så samboer skal uansett ikke kjøre. Syntes man bør se litt på situasjonen. Spørs om man skal ta taxi eller ikke og om det er snakk om 2 øl eller 10. Syntes det er greit at han drikker litt, men 2 uker før blir det nok ikke mer enn en eller to :)

Her lever vi som normalt. Han tar seg gjerne en øl eller to og jeg har ikke satt noen grenser for han. Han går ikke på byen og drikker seg full, men det er mest for at jeg skal kunne få tak i han. Han har jo tross alt ferie og jeg vil jo at han skal kose seg og ikke husk denne sommeren som den sommeren han ikke fikk "lov" til noenting. Jeg stoler på at han er voksen nok til å sette sine egne grenser. Vi har 5 dager til termin :)

Har termin 4aug. Samboeren min var ute fredag denne helgen. Men han klarerte det veldig med meg på forhånd. Kadde eg noen antydning til fødsel. Det var det ikke så eg sa det var greit. Han kom tidlig hjem. Hadde fått nok etter ei stund. Nå blir det nok sikkert ikke flere byturer, men ser ikke bort fra at han kan ta seg ei øl eller to viss han vil i varmen. Tviler sterkt på at fødselen setter så fort i gang at han ikke blir kjørbar til vi må på sykehuset. Dette er nok noe dere må kjenne på selv, hva dere er komfertable med.

Lykke til!

Annonse

Her bestemmer han selv og han ønsker ikke å drikke noe som helst en mnd før termin. Jeg kan ikke bestemme over ham,men kan ta valg ut fra hans valg. Jeg har sagt at hvis han så mye som har tatt seg et glass når fødselen starter,så er ikke han med på den. kan ikke tenke meg å ligge å føde å kjenne på øl eller annen alkohol ånde. Når en ikke har drukket noe selv,så er et glass mer enn nok til at man kan kjenne den av ånden.

Mannen min har gitt seg selv alkoholforbud. Tok sin siste øl på fredag, 3 uker før termin.

Er enig med mamma til 1stor... Mannen må få bestemme selv. Men alkohol-ånde på fødestua er ikke OK, og det er greit han får beskjed om på forhånd.

Men når vi har klart oss uten alkohol i 9 måneder må vel disse mennene klare seg uten i noen få uker?

Vi koser oss i sommervarmen med duggende Clausthaler begge to. Om han tar seg ett par pils i helgene ser jeg ingen problemer med. Han styrer dette selv og er alltid veldig på vakt om jeg har det bra:-) Han har vel egentlig gitt seg selv forbud, men siden jeg synses han kan kose seg og vi uansett ikke har lang vei til sykehuset så ser jeg ingen hindring i det;-)

Har dilla på alkoholfrit øl selv så om han drikker øl med alkohol eller uten så blir det ganske bra dunst på den fødestuen :)

Jeg kan lett drikke 2-3 alkoholfrie øl på en kveld og det er bare helt utrolig himmelsk, både smak og følelse. Har faktisk ikke tenkt på at det kan lukte nei......heheh takk for tipset :)

Det er ofte billigere å ta taxi til sykehuset, ikke for å lage noe unskyldning for øl drikking, men f.eks i Bergen, der jeg fikk nr 1, kostet det over 300 kr første døgnet i parkering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...