Gå til innhold

Noen som har erfaring med amming og silikon?

Anbefalte innlegg

Jeg venter snart mitt andre barn og lurer på om noen av dere har erfaring med silikon og amming. Går det bra å amme med silikon og hvordan blir puppene etterpå? Jeg hadde ikke silikon sist jeg ammet og det er nå snart 2 år siden jeg la inn silikon. Må si jeg er litt spent på dette....

Fortsetter under...

Jeg har ingen personlig erfaring, men har lest (i norske bøker og på norske nettsider) at det som regel ikke gjør noen stor forskjell.

Avhengig av hvor snittet ble gjort da silikonet ble lagt inn, og hvordan silikonet ligger, så kan det være litt arrdannelse som gjør amming tregere å få igang, eller kan gjøre at man må være ekstra nøye på å melke ut tilstoppinger i melkegangene.

Snakk med legen din om det, eller du kan jo ta kontakt med ammehjelpen, de har jo mye erfaring med bare amming og ikke bare generell kunnskap som legene ofte har.

Jeg vet iallefall om folk som har tatt hull i brystvorta som fint kunne amme selv om "alle" vet at det liksom ikke går. Det ble bare ekstra melkehull av det :P

Hei.

Er veldi forskjelli fra person til person.. for min del gikk det ganske greit, hadde nok med melk også. Tatt vanlig snitt under brystet, som ikke skulle påvirke melkekanalene--

Det eneste var at melka ikke "fløt" like lett av og til pga plassmangel, men med en nesespray (fås resept av helsesøster eller legen din) så var ikke det heller noe problem.

Puppene ser snåle ut mens man ammer uansett om man har silikon eller ikke, men kan ikke si de har forandret seg noe særli i etterkant. Kanskje blitt litt hardere.. :)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...