Gå til innhold

økedag

*tuttemor t prins & prinsesse*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille smatter og hyler, smatter og hyler, smatter og hyler... sover noen få dupper på 5-10 min maks før han våkner opp igjen og er helt vill og smatter og er SUR!!!!

Regner me dette er en økedag... hvor lenge varer dette her... jeg føler ikke jeg har noe som helst melk i puppene... han er bare sur.... årh.... i tillegg til at han har kolikk... merker jeg ikke var forberedt på at ting skulle bli sånn her... (økedagen er jo sånn sett ikke hans feil da, hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis tar det ikke mer enn en dag eller to før det jevner seg ut og blir bedre.

Pass på å ta det med ro, ikke gjør noe særlig annet enn å ta deg tid til ammingen. Husarbeid og annet kan vente den tiden det tar :-)

Ammete kan hjelpe på produksjonen slik at det går fortere. Wedela ammete fås i hvertfall i de fleste helsekostforretninger. Det er også viktig at du drikker mye, særlig nå som det er så varmt!

Dersom det ikke blir ordning på sakene innen utgangen av helgen anbefaler jeg deg å ringe ammehjelpen. De har mange gode råd når ting går litt i kluss :-) Du finner nummeret til en ammehjelper nær deg på www.ammehjelpen.no

Eventuelt kan du gå inn på ammedebatten her på barn i magen. Jeg vet det er mange ammehjelpere og andre kompetente der inne :-)

Kjenner godt igjen følelsen av ikke å være forberedt. Jeg trodde selv at amming var enkleste sak av verden og gikk helt av seg selv. Hadde nokså hardt for å forstå de som snakket om ammeproblemer. Man må nesten ha prøvd for å skjønne hva det er snakk om.

Skrevet

Første ungen min hadde kolikk og da hadde vi det slik hver dag til hun ble 4 mnd.

Med hun jeg har fått nå hadde jeg økedøgn hver 3.dag fram til hun var 6-8 uker og nå er det bare av og til. Men nå som det er så varmt blir det amming veldig ofte.

Skrevet

Min har hatt økedøgn en-to ganger i måneden ca. Første gangen var jeg helt sikker på at jeg hadde mistet melken, skjønte ingenting og det hele føltes utrolig forvirrende og frustrerende. Han sov ingenting og bare spiste og sutret. Husker jeg ble veldig sliten. Utpå kvelden skjønte jeg heldigvis hva som foregikk, og dagen etter var han fornøyd igjen. Det er ikke så gøy første gangen, men det går heldigvis over ganske fort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...