Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha et lite lager morsmelk i frysern i tilfelle jeg må gjøre noe uten baby. Når bør jeg pumpe meg da?

Etter lillegutt har spist det han vil ha? Eller mellom måltidene? eller?

Ønsker generelt å øke melkeproduksjonen også.

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nå si at du burde pumpe når du føler for det ;)

Men etter det jeg har lest så har man mest melk på morran (etter å ha vilt seg) for man produserer mest når man hviler.

Men jeg pumper meg når jeg føler brystene er litt "fylte", da lar jeg sønnen min spise først, så pumper jeg etterpå. men om det øker produksjonen vet jeg ikke

Skrevet

Hei.

Se på www.ammehjelpen.no også inn på amming fra a-å

der har de god informasjon om pumping.

Skrevet

jeg har pumpet om morgenen, før lissjenta har fått mat. har ofte litt spreng om morgenen. grunnen til at jeg pumper før jeg gir mat, er rett og slett fordi at Oda er mer effektiv enn pumpa:) + at jeg kun gir mat fra en pupp, kan eventuelt pumpe fra den ene og die fra den andre.

men dette tror jeg du egentlig må kjenne på selv, men som flere her sier: mest melk om morgenen:)

Skrevet

Jeg pumper på dagtid - helst rett etter at hun har fått frokost. Puppene er helt sprengt når jeg står opp, så det er ingen problem å få ut 125 ml etter at hun har spist seg mett :) På kvelden er det verre, for da går produksjonen litt tregere, men hender jeg tar ut overskuddet sånn rundt seks-sju for å øke produksjonen på kvelden (dog sjelden jeg får en full flaske da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...